محتوای خبری معاونت غذا و دارو

جلسه روسای بخش های بیمارستان سینا با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه برگزار شد

جلسه‌اي در خصوص اهمیت گزارش عوارض و خطاهای دارویی، راههای گزارش دهی، اهمیت تلفیق دارویی در بيمارستان سينا برگزارشد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه رؤسای بخش های بیمارستان سینا با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه و مهندس غفوری رئیس واحد تجهیزات این معاونت روز چهارشنبه 20دی 96 در محل سالن شورای حوزه ریاست بیمارستان سینا برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی درباره روند تدوین پروتکل های مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها که به صورت کتاب با عنوان پروتکل پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی قبل از اعمال جراحی و پروتکل درمان تجربی عفونت های بیمارستانی، در اختیار بیمارستانها جهت توزیع در بین اعضای محترم هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی قرار داده شده است توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو تهران به بیان گزارشی از روند مصرف آنتی بیوتیک ها در سه سال گذشته در این بیمارستان پرداخت. در این گزارش مصرف و هزینه ده آنتی بیوتیک پرمصرف-پرهزینه و نیز نمودارهای مقایسه ای تغییرات مصرف دسته های دارویی مختلف در طی سالهای ۹۳ تا ۹5 ارائه شد. علاوه بر آن به سایر اقدامات معاونت غذا و دارو در راستای استفاده منطقی از آنتی بیوتیک ها اشاره شد. در این جلسه همچنین در خصوص اهمیت گزارش عوارض و خطاهای دارویی، راههای گزارش دهی، اهمیت تلفیق دارویی و نحوه آن نیز نکاتی را بیان نمود. همچنین به ضرورت مشارکت هر چه بیشتر پزشکان در خصوص گزارش دهی عوارض دارویی تاکید شد. در ادامه جلسه دکتر حدادی متخصص بیماری های عفونی بیمارستان سینا نیز گزارشی از تغییر مقاومت های میکروبی ارگانیسم های شایع در سال جاری و آمار میزان رعایت دستورالعمل معاونت غذا و دارو در خصوص محدودیت تجویز برخی از داروهای آنتی میکروبیال را بیان کردند. وی همچنین به نتایج بررسی انجام شده در بیمارستان سینا در خصوص رعایت صحیح پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی قبل از اعمال جراحی در سال 94 و نیز در سال 95 بعد از برگزاری آموزش هایی در این زمینه اشاره کردند که بهبود روند تجویز داروها اعم از نوع دارو، مدت تجویز و دوزآن مشاهده شده بود.
توضيح اينکه مهندس غفوری نیز در ادامه جلسه در خصوص میزان مصرف انواعی از تجهیزات و ملزومات پزشکی در این بیمارستان مواردی را مطرح نمودند. همچنین توضیحاتی در مورد سامانه IMED و چگونگی قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی اشاره کردند. وی همچنین خاطر نشان کرد تمامی بیمارستان ها ملزم به تدوین فهرست تجهیزات پزشکی و تصمیم گیری در مورد اضافه کردن تجهیزات در جلسه های کمیته دارو تجهیزات هستند. در ادامه جلسه نیز حاضرین به بحث و بررسی پیرامون نکات مطرح شده در خصوص مصرف دارو وتجهیزات پرداختند.

 

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر