محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو تهران:

جلسه هماهنگی منطقه ده امایش کشور برگزار شد

جلسه مشترک معاونان غذا و دارو سه دانشگاه (تهران، ایران و شهید بهشتی) پیرامون مباحث و مشکلات مترتب درمسیر مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه مشترک معاونین غذا و دارو سه دانشگاه (تهران، ایران و شهید بهشتی)، در روز شنبه 11 آذر 96 باحضورآقای پوراحمد نژاد، دبیر محترم کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در محل سالن شورا معاونت غذا و دارو تهران برگزار شد.
دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه  در ابتدا ضمن خیر مقدم،در خصوص مشکلات دانشگاهها در بحث مبارزه با قاچاق،ساماندهی انبارها در حوزه نظارتی دانشگاه، بحث مبارزه با قاچاق در واحدهای عرضه کننده صنفی و نظارت بر گشت های مشترک در این جلسه صحبت کرد.
وی همچنین افزود: تاکنون بحث نظارت و گشت های مشترک سه دانشگاه در سطح عرضه بوده است و در خصوص نظارت بر انبارها ما با چالش های زیادی روبرو هستیم که نیازمند حمایت های جدی ولازم از کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استنانداری تهران است.
حاجی محمودی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از عرضه کالای قاچاق نیاز به آموزش بیشتر و آگاه کردن و ارتقاء داننش مردم  است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آموزش انبارها از طریق اصناف است، تاکید ما در این زمینه بر محیط عرضه می باشد و باید تیمی طراحی شود متشکل از: بازرسان، کارشناسان و تعزیرات تا بتوانند مناطق آلوده شناسایی شده را پاکسازی و عاری از هرگونه اجناس قاچاق کنند.
پوراحمدنژاد، دبیر محترم کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران در خصوص مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محوردر زمینه اهمیت کنترل سطح عرضه اقلام سلامت محور،آموزش و فرهنگسازی از طریق رسانه های ملی و سازمان تبلیغات اسلامی و تعامل با فرمانداری های شهرستان های استان تهران صحبت کرد.
معاونین غذا و دارو سه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ایران و شهید بهشتی نیز در خصوص موارد مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان نیز مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه به بیان مشکلات و مباحث مربوط به بازرسی و کنترل قاچاق اقلام سلامت محور پرداختند.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر