محتوای خبری معاونت غذا و دارو

جلسه هم اندیشی تعالی سلامت و جوانی جمعیت در معاونت غذا و دارو برگزار شد

جلسه هم اندیشی تعالی سلامت و جوانی جمعیت با حضور دکتر غفارزاده معاون غذا و دارو با هدف بررسی و معرفی برنامه های این معاونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این جلسه روز چهارشنبه 1 تیر 1401 با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو، دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی و امور بیمارستان های معاونت درمان و مدیران معاونت غذا و دارو در دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.
در این جلسه دکتر غفارزاده اقدامات انجام شده در راستای تعالی سلامت و جوانی جمعیت در این معاونت را نظارت بر شرکت های پخش توزیع کننده داروی میزوپروستول و جمع آوری آمار داروی ارسالی به بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش، ارسال آمار توزیع داروی میزوپروستول از شرکت های پخش به سازمان غذا و دارو به صورت سه ماهه و تاکید و پیگیری بر اجرایی شدن دستورالعمل تجویز و مصرف داروی میزوپروستول در بیمارستان های دارای بخش زنان عنوان کرد.
معاون غذا و دارو پایش و دریافت آمار مصرفی داروی میزوپروستول در بیمارستان ها هر سه ماه به تفکیک اندیکاسیون، ارسال آمار سه ماهه مصرف دارو به تفکیک اندیکاسیون و گزارش مشروح بازرسی ها و اقدامات انجام شده به سازمان غذا و دارو، انجام بازدیدهای دوره ای از بیمارستان ها برای نظارت بر نگهداری مستندات اجرایی شدن دستورالعمل تجویز و مصرف داروی میزوپروستول و فرم های مربوطه، الزام داروخانه ها به ثبت داروی مصرفی میزوپروستول در سامانه TTAC برای هر بیمار و بررسی اطلاعات ثبت شده در سامانه TTAC و انطباق با گزارشات مصرفی و توزیع شرکت های پخش را از دیگر فعالیت های معاونت غذا و دارو در سال 1400 دانست.
دکتر غفارزاده برنامه های معاونت غذا و دارو در سال 1401 را  برگزاری جلسه توجیهی با واحدهای تولیدی موردنظر، پیشنهاد انجام تبلیغات با درج عبارات آموزشی و ... در بیلبوردهای تبلیغاتی واحدهای تولیدی و بسته بندی محصولات و درج پیام های مرتبط در لیبلینگ محصولات سلامت محور، انجام فعالیت های تحقیقاتی در حوزه HSR با مشارکت معاونت های غذا و دارو و درمان دانشگاه و بررسی پرونده های مراجعه کنندگان در بحث نازایی در مراکز ارائه خدمت مهم در مواجهه این افراد با اقلام سلامت محور مرتبط با حوزه غذا و دارو در همه جوانب، اعلام کرد.
دکتر گنجعلی خان در پایان در خصوص نحوه ارتباط معاونت غذا و دارو با معاونت درمان از طریق تشکیل جلسات منظم و پیگیری مصوبات توضیحاتی ارائه کرد.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *