محتوای خبری معاونت غذا و دارو

حضور معاون غذا و دارو دانشگاه در جلسه رؤسای بخش های بیمارستان رازی

جلسه رؤسای بخش های بیمارستان رازی با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران؛ جلسه رؤسای بخش های بیمارستان رازی با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه و مهندس غفوری رئیس واحد تجهیزات این معاونت  12 دی 96 در محل سالن کنفراس بیمارستان رازی تهران برگزار شد.
ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه درباره روند تدوین پروتکل های مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها که به صورت کتاب با عنوان پروتکل پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی قبل از اعمال جراحی و پروتکل درمان تجربی عفونت های بیمارستانی در اختیار بیمارستان ها براي توزیع در بین اعضای  هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی قرار داده شده است توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو تهران به بیان گزارشی از روند مصرف آنتی بیوتیک ها در سه سال گذشته و سال جاری در این بیمارستان پرداخت. در این گزارش مصرف و هزینه ده آنتی بیوتیک پرمصرف-پرهزینه و نیز نمودارهای مقایسه ای تغییرات مصرف دسته های دارویی مختلف در طی سالهای 93 تا 96 ارائه شد. علاوه بر آن به سایر اقدامات معاونت غذا و دارو در راستای استفاده منطقی از آنتی بیوتیک ها اشاره شد. در این جلسه همچنین در خصوص اهمیت گزارش عوارض و خطاهای دارویی، راههای گزارش دهی، اهمیت تلفیق دارویی و نحوه آن نکاتی را بیان کرد.
وی همچنین اشاره کرد بیمارستان رازی از جمله بیمارستانهایی است که پزشکان مشارکت خوبی در تکمیل برگ زرد ADR دارند.
در این جلسه دکتر عابدینی رئیس بیمارستان رازی نیز در ادامه در مورد روند تجویز آنتی بیوتیک ها با نظر متخصص بیماری های عفونی در این بیمارستان توضیحاتی ارائه دادند. دکتر تراز مدیر داروخانه بیمارستان نیز آماری از کاهش مصرف داروهای تحت پروتکل و اقدامات جهت اجرای دقیق پروتکل ها و نیز داروهای خارج از فرمولاری ارائه دادند. حاضرین نیز به بحث و بررسی پیرامون مصرف و روند مصرف داروها در بیمارستان پرداختند.
توضيح اينکه مهندس غفوری نیز در ادامه جلسه در خصوص میزان مصرف انواعی از تجهیزات و ملزومات پزشکی و روند استفاده از برندها در این بیمارستان مواردی را مطرح کردتد. همچنین توضیحاتی در مورد سامانه IMED  و چگونگی قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی اشاره کردند.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر