محتوای خبری معاونت غذا و دارو

حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه رؤسای بخش های بیمارستان ضیائیان

جلسه رؤسای بخش های بیمارستان ضیائیان با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران؛ جلسه رؤسای بخش های بیمارستان ضیائیان با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو تهران، دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه و مهندس محمد حسین درویش رئیس واحد تجهیزات این معاونت روز شنبه 18 آذر 96 در محل سالن کنفراس بیمارستان ضیائیان تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر عفت پناه ریاست بیمارستان ضیاییان به نکاتی در خصوص این بیمارستان و نیز آمار بالای مراجعه به اورژانس و داروخانه سرپایی این بیمارستان اشاره کرد.
دکتر حاجی محمودی نیز در این جلسه درباره روند تدوین پروتکل های مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها (پروتکل پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی قبل از اعمال جراحی  و پروتکل درمان تجربی عفونت های بیمارستان) که به صورت کتاب در اختیار بیمارستانها جهت توزیع در بین اعضای محترم هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی قرار داده شده است توضیحاتی ارائه داد.
وی همچنین اشاره کرد که با توجه به بروز مقاومت های میکروبی، مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها بیش از پیش ضروری است.
در ادامه دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو تهران به بیان گزارشی از روند مصرف آنتی بیوتیک ها در سه سال گذشته در این بیمارستان پرداخت. در این گزارش مصرف و هزینه ده آنتی بیوتیک پرمصرف-پرهزینه در طی سه سال گذشته و نیز نمودارهای مقایسه ای تغییرات مصرف دسته های دارویی مختلف در طی سالهای 93 تا 95 ارائه شد.
در حاشیه جلسه حاضرین به بحث و بررسی پیرامون دلایل افزایش مصرف داروها و روند آنها پرداختند.
در پایان جلسه نیز دکتر حاجی محمودی به بیان پرهزینه ترین ملزومات مصرفی بیمارستان در شش ماهه اول سال جاری و پرهزینه ترین بخش ها در این خصوص پرداخت.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر