محتوای خبری معاونت غذا و دارو

حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش ملی ایمنی و سلامت

معاون غذا و دارو در همایش ملی ایمنی و سلامت در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در هفته سلامت حضور یافت.

در راستای برنامه های هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت، همایش ملی ایمنی و سلامت در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور وزیر بهداشت، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر حاجی محمودی و سایر معاونت های غذا و دارو کشور برگزار شد.
در این مراسم، نشان ایمنی و سلامت به واحد هایی که فرآورده های فراسودمند تولید می کنند و فراتر از ضوابط سازمان غذا و دارو عمل می کنند و در عین حال جهت حفظ و ارتقا مصرف کننده گام بر می دارند  اهدا شد.
در همایش ملی ایمنی و سلامت، از سامانه رهگیری و ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت TTAC www.ttac.ir بصورت رسمی توسط وزیر بهداشت رونمایی شد. 
در پایان این مراسم از قطب های نمونه کشوری نیز تقدیر به عمل آمد.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی در جهت عرضه انواع برچسب، محصولات دارای نشانگر رنگی در جهت ارزیابی عملکرد معاونت های غذا و دارو  در زمینه اجرا و فرهنگسازی توسط قطب های کشور برگزار شد.
آمارهای مربوط به میزان درصد برچسب های نشانگر رنگی الصاقی بر روی محصولات موجود در بازار مصرف نیز از  دیگر اهداف فعالیت این غرفه ها بود.

در بخش علمی نیز پوستر هایی با موضوع نشانگرهای رنگی (چراغ راهنمایی تغذیه ای) توسط دانشگاه های علوم پزشکی تهران، یزد، کاشان و... ارائه شد.
طی بازدیدی که دکتر هاشمی وزیر بهداشت از غرفه دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و ایران (غرفه قطب ده ) داشت، عملکرد این معاونت را به جهت چاپ بیش از 500 محصول با نشانگر رنگی و 1600 برچسب نشانگر رنگی بسیار خوب ارزیابی نمود./ق

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *