محتوای خبری معاونت غذا و دارو

دومین جلسه منطقه 10 آمایش کشوری در معاونت غذا و دارو برگزار شد

دومین جلسه منطقه 10 آمایش کشوری با محوریت امور مرتبط با اقلام دارویی با حضور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو و معاونان غذا و دارو سه دانشگاه (تهران، ایران و شهیدبهشتی) در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دومین جلسه منطقه ده آمایش کشوری با محوریت امور مرتبط با اقلام دارویی با حضور دکتر غلامحسین مهرعلیان مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر فرزاد پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر فاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، مدیران اداره نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران و نمایندگانی از سوی سازمان غذا و دارو روز شنبه 31 خرداد 99 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه به بیان دستور جلسه با محوریت دسترسی به سامانه TTAC در خصوص رسیدگی و نظارت آنلاین بر نحوه عملکرد شرکت های توزیعی دارو، نظارت بر نسخ آزاد، تفویض اختیار از اداره کل دارو و ایجاد بستر مناسب به این منظور، فروش اینترنتی دارو و مکمل، صدور حواله الکل توسط معاونت ها و تامین الکل مورد نیاز دانشکده ها و آزمایشگاه ها ارائه کرد.
در ادامه معاونان غذا و دارو ایران و شهید بهشتی مطالبی در خصوص آسیب شناسی دقیق در رابطه با تفویض پروانه های ضد عفونی کننده، تجدید نظر در مورد سهمیه دارویی استان تهران با توجه به کمبود برخی اقلام فوق تخصصی و تک نسخه ای در این استان و مازاد بر نیاز بودن آنها در حیطه سایر دانشگاه ها بیان کردند.
همچنین دکتر مهر علیان به بررسی موارد مطرح شده پرداخت و اعلام کرد تفویض امور سازمان غذا و دارو به دانشگاه ها در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد و دانشگاه ها باید نسبت به تامین نیرو و آموزش های مربوطه اقدامات فوری و لازم را انجام دهند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشکر از اقدامات کارگر در کمبود دارو در استان تهران، گفت: بسیاری از کمبودها به علت تحریم های مربوطه و عدم امکان انتقال دارو از طریق بسیاری از خطوط هوایی است.
مهرعلیان در ادامه قول دسترسی به سامانه TTAC را پس از رفع اشکالات مربوط به دانشگاه ها اعلام و درخواست نظارت و پایش بیشتر بر عملکرد پخش ها را عنوان کرد.
در پایان حاضرین در جلسه نظرات خود را در خصوص موضوعات فوق مطرح کردند.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *