محتوای خبری معاونت غذا و دارو

دومین جلسه کمیته‌های پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق مواد خوراکی- آشامیدنی و دارو و مکمل در سال 1400

دومین جلسه کمیته‌های پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق مواد خوراکی- آشامیدنی و دارو و مکمل باهدف ‌پیگیری مشکلات و خلأهای موجود در فرآیند مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دومین جلسه کمیته‌های پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق مواد خوراکی- آشامیدنی و دارو و مکمل صبح روز چهارشنبه مورخ 28 مهر 1400 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جلسه که ریاست آن به عهده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران بود نمایندگانی از ارگان های مختلف نظیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سازمان غذا و دارو، پلیس آگاهی تهران بزرگ، تعزیرات حکومتی استان تهران، گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اتاق اصناف تهران، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پلیس نظارت بر اماکن تهران بزرگ و مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو ضمن خیرمقدم به مدعوین، به پیگیری مصوبات جلسه گذشته با موضوع مصوبات اجراشده، مصوبات در دست اقدام و قابل‌پیگیری و مشکلات و خلأهای موجود در فرآیند مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور پرداخته و اعضا جلسه بحث و تبادل‌نظر نمودند.

سپس به جمع‌بندی موارد مطرح‌شده پرداخت و مقرر شد: در خصوص سامانه تجارت و دسترسی به سامانه جامع انبارها جلسه‌ای با ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گذاشته شود.

همچنین با توجه به واگذاری صنف مواد غذایی به شبکه‌های بهداشت؛ معاونت‌های غذا و دارو هر سه دانشگاه مکاتبه‌ای با معاونت‌های بهداشتی خود مبنی بر بررسی فاکتورهای پخش در سطح عرضه مواد غذایی داشته باشند. ایجاد دسترسی توسط گمرک به آمار محموله‌های سلامت‌محور مسافری که توسط کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی غیرقابل ترخیص داده‌شده‌اند نیز مورد تاکید رئیس کمیته بود.

دکتر حاجی محمودی افزود: در صورت قصد واردات اقلام سلامت‌محور؛ قبل از ترخیص، تهیه اسنادی در این خصوص و بررسی عدم مشکل ترخیص برای ورود کالای سلامت محور به کشور ضروری به نظر می رسد.

تاکید شد بازدید کارشناسان تجهیزات پزشکی معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران برای بازرسی از کالاهای کثیف گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در نزدیکترین زمان ممکن انجام شود.

معاون غذا و دارو خواستار برگزاری جلسه با پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی در خصوص فروش اقلام سلامت‌محور (خصوصاً دارو) با حضور معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، پلیس فتا دادسرای جرائم پزشکی و کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان شد.

همچنین به‌منظور کنترل عرضه غیرقانونی مکمل‌ها در بازار با پلیس اماکن تهران بزرگ هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

 

 

 

 

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *