محتوای خبری معاونت غذا و دارو

راه‌اندازی بخش کنترل آلاینده‌های آزمایشگاه معاونت غذا و دارو تهران در هفته سلامت

بخش کنترل آلاینده‌های آزمایشگاه در هفته سلامت به همت معاونت غذا و دارو راه اندازی و افتتاح شد.

گالری عکس یک
گالری عکس دو
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، آزمایشگاه کنترل آلاینده‌های معاونت غذا و دارو در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با حضور دکتر بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و دکتر حاجی محمودی، معاون غذا و دارو دانشگاه و هیئت‌مدیره اين معاونت،  اردیبهشت‌ماه 96  در محل ساختمان جامع تحقیقات دانشگاه تهران افتتاح شد.
در ابتدای جلسه دکتر دارایی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت و توسعه آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکي تهران از وظیفه همکاران این حوزه در خصوص حفظ امنیت و سلامت غذا و داروی مصرفی کشور سخن گفت و افزود: وظیفه اصلی آزمایشگاه پیاده‌سازی روش‌های آنالیز مدرن با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته بوده چراکه سلامت و ایمنی مواد غذایی و دارویی و تضمین کیفیت محصولات سطح عرضه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه دکتر امینی مدیر آزمایشگاه در خصوص بخش‌های مختلف آزمایشگاه، عملکرد سال 95، دستاوردهای سال گذشته و اهداف آتی توضیحاتي ارائه کرد.
در پایان با حضور دکتر دارایی پس از بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه واحد کنترل آلاینده‌ها رسماً افتتاح شد.
این واحد متشکل از دستگاه GC-MS براي کنترل سموم و آفات دفع نباتی، دستگاه اتمیک جهت پایش فلزات سنگین در فرآورده های دارویی، مواد غذایی، آرایشی و بسته‌بندی و دستگاه HPLC با دتکتور فلورسانس جهت پایش سموم افلاتوکسین و اکراتوکسین ها است.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر