محتوای خبری معاونت غذا و دارو

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی در معاونت غذا و دارو تهران

سخنرانی امام جماعت، برای نمازگزاران ویژه ماه محرم‌الحرام، دفاع مقدس و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی امام جماعت معاونت غذا و دارو به مناسبت ماه محرم‌الحرام، دفاع مقدس و هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر روز دوشنبه 3 مهر 96 در سخنرانی که بین دونماز ظهر و عصر برگزار شد، در خصوص نقش شیطان در حادثه کربلا و تفکر و تدبر قبل از انجام هر کاری صحبت کرد.
وی افزود: شیطان لعین تصمیم گرفته كه انتقام خود را از اولاد آدم بگیرد. لذا در تمام اختلافات حضور پیدا می‌کند، در تمام جنگ‌ها حاضر می‌شود و جبهه دشمن را تقویت می‌کند، فراریان را با حیله برمی‌گرداند، به‌سوی میدان می‌کشاند و آتش جنگ را شعله‌ور‌می سازد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا موسوی در ادامه تصریح کرد: یكى از آن مکانها روز عاشورا بود كه تمام لشكریان خود را جمع كرده و به پای‌کوبی و رقص پرداخت. هر كس از لشكر امام حسین علیه‌السلام شهید می‌شد، از خوشحالى فریاد می‌زد و رقص می‌کرد. هرکدام از لشکریان عمر سعد فرار می‌کردند، شیطان به‌صورت یكى از سرکرده‌های لشكرها درمی‌آمد و سر راهشان را می‌گرفت و آنان را به میدان برمی‌گرداند.
وی در ادامه گفت: با حیله و نیرنگ لشكر را برمی‌گردانید و شورى دیگر در جنگ ایجاد می‌کرد. ولى آن‌ها چون جرأت نمی‌کردند از نزدیك با امام حسین علیه‌السلام بجنگند از دور،  تیر به‌سوی آن مظلوم انداختند  وقتی‌که تیر سه شعبه زهرآلود بر سینه امام نشست و از پشت سر بیرون آمد، امام علیه‌السلام از بالاى اسب بر زمین افتاد.
شیطان میان آسمان و زمین از خوشحالى فریاد زد و گفت: امروز كینه خود را بر سر اولاد آدم خالى كردم و انتقام خود را گرفتم. او می‌کوشید تا لشكر زودتر كار حسین علیه‌السلام را تمام كند.
زینب (س) می‌فرماید: وقتی ابن ملجم ضربت بر سر پدر بزرگوارم زد، من آثار مرگ را در ایشان دیدم، پیش رفتم و عرض کردم: ای پدر بزرگوار! (ام ایمن) حدیثی از برای من گفته است دوست دارم آن را از دو لب مبارک شما بشنوم. آن حضرت فرمود: ای نور دیدگان من! حدیث همان است که (ام ایمن) به تو گفته و برخی از مصیبت‌های کربلا و گرفتاری‌های آن روز را برای دخترش زینب بیان کرد تا جایی که فرمود: زمانی که رسول خدا صلی‌الله علیه و اله و سلم ما را به این حدیث خبر می‌داد، فرمود:یا علی! در آن روز، ابلیس با شیاطین خود، از شدت شادکامی در سرتاسر زمین پرواز می‌کند و به شیاطین و هوادارانش می‌گوید:ای جماعت شیاطین! شادباشید که انتقام خود را از فرزندان آدم گرفتم، برترین بدبختی را برای آن‌ها فراهم کردم، جهنم را به آن‌ها به میراث دادم، مگر جماعتی که دست به دامن این خانواده شوند و از آل محمد صلی‌الله علیه و اله و سلم یاری‌جویند.
ای شیاطین! بر شما باد کوشش درراه ایجاد بدبینی به این خانواده، کاری کنید که به این خانواده و دوستان آن‌ها دشمنی ورزند تا کفر و گمراهی در مردم استوار شود و یک نفر از آن‌ها رستگار نگردد. بعدازآن، حضرت علی علیه‌السلام به زینب فرمود: ای نوردیدگانم! بی‌گمان ابلیس در این سخن راست گفت: بااینکه کار او همیشه دروغ گفتن است؛ زیرا می‌داند هیچ عمل صالحی با داشتن دشمنی با شما فایده‌ای ندارد، هیچ گناهی با داشتن دوستی شما ضرر و زیانی به انسان نمی‌رساند، (مگر گناهان کبیره) یعنی، شیعیان شما به‌واسطه علاقه‌ای که به شما دارند، اگر گناه و معصیتی نمایند و موفق به توبه شوند و گناهان خود را ترک نمایند ضرری متوجه آن‌ها نمی‌شود.
و دشمنان شما، به‌واسطه دشمنی و عداوتی که با شما دارند، اگر مانند جن و انس خدا را بپرستند، عبادات آنان سودی به حالشان نخواهد داشت.
توضیح این که، سخنرانی تا پایان هفته دفاع مقدس  بین نماز ظهر و عصردایر است.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر