محتوای خبری معاونت غذا و دارو

متخلفان حوزه غذا و دارو زیر ذره بین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه در مصاحبه اخبار شبکه 5 سیما از تشدید نظارت ها و رصد شبکه های توزیع دارو در حوزه استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دکتر غفارزاده در مصاحبه ای با اخبار شبکه 5 سیما روز پنج شنبه 1 دی 1401 از تشدید نظارت ها و رصد شبکه های توزیع دارو در حوزه استان تهران خبر داد.
معاون غذا و دارو در خصوص اینکه نظارت ها به چه صورتی، باچه هدفی و از چه زمانی آغاز شده است گفت: با توجه به موضوع مشکلات دارویی در سال جاری و بحث کمبود و افزایش قیمت دارو که در قالب طرح دارویار اتفاق افتاد  برخود لازم دانستیم تا نظارت ها هم دوش با این مشکلات تشدید شوند.
وی افزود: از ابتدای سالجاری بالغ بر بیش از دو برابر و بعضا سه برابر موضوع نظارت ها از شبکه دارویی اعم از شرکت های پخش و در مراکز عرضه یعنی داروخانه ها و حتی بیمارستان ها اتفاق افتاد.
دکتر غفارزاده در ادامه گفت: در این تشدید نظارت ها ما شاهد این بودیم که علی رغم اینکه تمام دست اندرکاران نظام دارویی اعم از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان در مراکز داروخانه و بیمارستان ها زحمت می کشند و شبانه روز در تلاش هستند؛ با این حال کسانی را داشتیم که شرایط برایشان پیش آمده و امکان تخلف بیشتر شده است.
معاون غذا و دارو همچنین در خصوص تعداد بازرسی ها و در صد تخلفات گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بالغ بر 500 داروخانه شهری و بیمارستانی داریم؛ که در اولین دوره از بازدید ها و تشدید نظارت حدودا 20 در صد عدم انطباق و تخلفات داشتیم در حالی که در دوره سوم و الان که با شما صحبت می کنم این عدد به کمتر از یک درصد رسیده است، و منظور از این عدم انطباق یا تخلف به هر آنچه که در مغایرت با خدمات دارویی و دارورسانی اتفاق افتاده به زیر یک درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با افرادی برخورد شده است و برای اولین بار علی رغم اینکه عزیزان داروساز غالبا خدوم و به سلامت ارائه خدمت می دهند ولی متاسفانه در داروخانه ای در جنوب تهران شاهد این بودیم که از داروهای تایخ منقضی سواستفاده می کردند، اتفاق  افتاد.
دکتر غفارزاده در پایان افزود: اخیرا تشدید نظارت ها در فضای مجازی را نیز افزایش داده ایم.

لینک خبر

سمیه رنجبر
تهیه کننده:

سمیه رنجبر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *