محتوای خبری معاونت غذا و دارو

معاون غذا و دارو دانشگاه: طرح دارویار باید به گونه ای مدیریت شود تا آب در دل مردم تکان نخورد

در راستای سیاست های دولت مردمی و به منظور تشدید نظارت ها و کنترل زنجیره تامین دارو و ملزومات پزشکی در سطوح مختلف تولید، توزیع و عرضه دومین ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این جلسه با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو، دکتر سید ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، دکتر سید احمد رضایی سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، رضا مومنی مدیر حراست دانشگاه، دکتر مجتبی مجتهدزاده رئیس مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران، آرش لشکری مدیر کل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگانی از معاونت بهداشت، درمان و سازمان های بیمه گر (تامین اجتماعی و سلامت) روز یکشنبه 2 مرداد 1401 در سالن حکیم ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر غفارزاده ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: در طرح دارویار بحث اصلی در حال حاضر موضوع بستری است که در این مورد در حال بررسی مشکلات و رفع آن هستیم. و اجرای طرح دارویار یک اتفاق بزرگ است که در مقابل محاسن زیادی که دارد یک سری مشکلات نیز دارد که می توان با هم اندیشی موانع را مرتفع کرد.
معاون غذا و دارو افزود: این تکلیفی است که به ما محول شده است و باید به گونه ای مدیریت شود تا آب در دل مردم تکان نخورد.
وی در ادامه از حاضرین خواست تا نقطه نظرات، مشکلات و گزارشات خود را در اجرای طرح دارویار عنوان کنند.
مدیر کل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان در اجرای این طرح گفت: به دلیل اینکه اولین بار است این طرح بزرگ در ابعاد وسیع صورت گرفته و آشنایی با این طرح وجود نداشت و زیرساخت های آن به طور کامل فراهم نشده است، با شکایات زیادی رو به رو خواهیم شد که پس از بررسی به طور جدی با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین ها در زمینه نظارت و کشف تخلفات
در ادامه دکتر علیرضا رستمی مشاور بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو به ارائه گزارشی از بازرسی های معاونت در طرح دارویار پرداخت و گفت: همانگونه که مستحضر هستید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران 491 داروخانه تحت پوشش داریم، تا روز شنبه 1 مرداد 1401، 624 مورد بازرسی صورت گرفته و در این دوره بازرسی بیش از یک دور از داروخانه های تحت پوشش بازرسی انجام شده و وارد دور دوم بازرسی شده ایم و 127 درصد بازرسی صورت گرفته؛ که از این موارد 23 مورد گرانفروشی، 15 مورد آزادفروشی اجباری یعنی از پذیرش بیمه ای خودداری کرده و اجبارا بیمار را به خرید آزاد سوق داده اند، پنج مورد عدم ارائه خدمات و در مجموع 43 مورد تخلف مشاهده شده میزان آن 9/6 درصد است.
دکتر رستمی در ادامه گفت: در حوزه آزادفروشی اجباری باید یک تشریک مساعی بین دانشگاه و بیمه ها صورت گیرد.
وی افزود: در خصوص بیمارستان ها نیز 34 بیمارستان تحت پوشش داریم که 37 مورد بازرسی انجام شده است.
مشاور بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین معاونت هایی است که در سطح کشور در زمینه نظارت و کشف تخلفات اقدامات موثری داشته است.
در ادامه مجموعه داروخانه های بیمارستانی دانشگاه و داروخانه 29 فروردین گزارشی از اجرای طرح دارویار در حوزه سرپایی، بستری و کارکرد نرم افزارهای مرتبط ارائه دادند و نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود را در اجرای طرح دارویار عنوان کردند.
در ادامه شرکت های بیمه گر در خصوص نحوه محاسبات انواع بیمه ها و بیمه روستایی، نرم افزارهای مورد استفاده و نحوه به روزرسانی هریک از آنها، عدم نگرانی از سوی دانشگاه ها در خصوص کسورات توضیحاتی ارائه دادند.
دکتر غفارزاده در پایان به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و مقرر شد: در خصوص داروخانه هایی که آزادفروشی اجباری انجام می دهند خیلی سریع برخورد شود، گزارشی از مشکلات مربوط به نرم افزارها تهیه شود و نمایندگان بیمارستان مرکز قلب نیز در جلسات حضور داشته باشند.

 
 




خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *