محتوای خبری معاونت غذا و دارو

همایش ادارات متناظر اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل برگزار شد

همایش ادارات متناظر اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل روز چهارشنبه 6 تیر 97در سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی به میزبانی معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش وابط عمومی معاونت غذا و دارو همایش ادارات متناظر اداره کل فراورده های طبیعی ،سنتی و مکمل با حضور دکتر خانوی مدیرکل نظارت بر امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، دکتر دلنوازی رییس اداره فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو  و روسای ادارات متناظراستانهای سراسر کشور به میزبانی معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای این همایش دکتر خانوی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در خصوص بر گزاری این همایش گفت: اولین نکته در بر پایی این همایش ، بحث آموزش وجمعبندی نکته نظرها است. چرا که سیاست اصلی اداره کل ؛ تفویض به ادارات متناظر اداره کل فراورده های طبیعی ،سنتی و مکمل است.وی افزود: در حاشیه این همایش دو جلسه کار گروه به منظور بررسی ضابطه بسته بندی گیاهان دارویی و بررسی ضابطه ساخت داروهای جالینوسی تشکیل خواهد شد.
 دکتر خانوی در خصوص بحث ضابطه بسته بندی گیاهان دارویی گفت :بسته بندی گیاهان دارویی گام جدیدی است که بیشترین نگاهش را، نگاه استانی تشکیل می دهد؛چرا که در خصوص بحث کشت گیاهان با توجه به نوع تبلیغات گسترده این بحث بسیار شائبه برانگیز شده است.
 وی تصریح کرد:اولین قدم در اداره کل بحث بسته بندی در خصوص این نوع فراودها می باشد.و باید امکانی را ایجاد کنیم تا در سطح عرضه این نظارت ها ایجاد گردد.
 مدیرکل نظارت بر امور فراورده ها طبیعی ،سنتی و مکمل سازمان غذا و داروتصریح کرد :موضوع بعدی در این همایش بحث PMQCاست . که در این خصوص مقرر شد واحد نظارت فنی ایجاد  گردد که با ا عتماد و اتکا به معاونت های غذا و دارو و همچنین نیروهای ما در شهرستانها شکل گرفته  تا در سطح عرضه به صورت مستقیم نظارت داشته باشند که در این خصوص سندیکای فراوردهای مکمل با همکاری های لازم را خواهند داشت تا در یک ماه آینده این موضوع به شکل فعال شروع بکار کنند.
 خانوی  همچنین در خصوص PMQC افزود : نظارت بر بسته بندی ها در این بحث حائز اهمیت می باشد. چرا که بزرگترین منبع برای قدم برداشتن و غیر ضوابط است.
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر