محتوای خبری معاونت غذا و دارو

پیام تبریک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو

به مناسبت 24 مهر هفته جهانی غذا مهندس زینب آقامحسنی این روز به کارشناسان و کارکنان معاونت تبریگ گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ به مناسب هفته جهانی غذا 24 مهر 98 مهندس زینب آقا محسنی به نمایندگی از طرف کارشناسان در اداره نظارت بر مواد غذایی ،آرایشی و آشامیدنی تبریک گفت.
 وی گفت: روز جهانی غذا که هرساله ۲۴ مهرماه برگزار می‌گردد؛ از ایام بااهمیتی است که برای آن در سطح جهانی برنامه‌ها و شاخص‌هایی تدوین و تقویم می‌گردد و به‌طور مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.
همچنین موضوع غذا ازجمله موارد بنیانی و ریشه‌ای است که تأثیرات مثبت و منفی آن بر دیگر مسائل جامعه ازجمله مسائل بهداشتی و درمانی، اقتصادی، فرهنگی و ... اثبات‌شده است؛ یعنی استفاده از فرآورده‌های غذایی ناسالم (تقلبی، قاچاق و دارای نمک، قند و چربی بالا) علاوه بر ایجاد بیماری‌های مختلف و بعضاً خطرناک و با هزینه درمان بالا مانند ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر نظیر انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و ... می‌تواند بر موضوعات اقتصادی، فرهنگی و ... جامعه اثر منفی داشته باشد و شاخص‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.
 بنابراین وقتی گفته می‌شود ' تغذیه سالم مساوی انسان سالم' دقیقه بیانگر موضوعات مذکور است؛ یعنی تضاد این مهم می‌تواند آسیب‌های جدی در دیگر حوزه‌ها داشته باشد و جامعه را دچار مخاطرات و تهدیدهای قابل‌توجه نماید.
وی افزود: به نظر می‌رسد انتخاب شعار ملی 'اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت' برای سال جاری را به‌نوعی برگرفته از آموزه‌های دینی و سیره انبیا الهی (ص) و ائمه معصومین (ع) دانست. به‌گونه‌ای مصداق بخشی از آیه مبارکه سوره اعراف که می‌فرماید ' کلوا وشربوا و لا تسرفوا' یعنی اسراف نکردن و یا به عبارتی ' اسراف ننمودن مساوی درست مصرف نمودن'. معنی اسراف ننمودن این نیست که مصرف نکنیم بلکه این است که از مواهب و نعمت‌های الهی درست استفاده کنیم. پس ' اصلاح الگوی تغذیه 'یعنی بهره‌گیری درست از نعمات الهی.
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی در ادامه یادآور شد: در راستای مراتب فوق، اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مفتخر است به‌عنوان مرجع صادرکننده پروانه‌های بهداشتی تأسیس، بهره‌برداری و ساخت واحدهای تولیدی مواد غذایی و همچنین نظارت‌کننده بر تولید مواد غذایی اعلام نماید که چشم‌انداز تبیین شده‌اش بهره‌گیری جامعه از غذای سالم است؛ پس رویکردمان در اداره غذا با راهبری‌های معاونت محترم متبوع و با همدلی کلیه همکاران عزیز و محترم، تدوین بهترین سیاست‌های نظارتی برگرفته از قوانین برای حفاظت از سلامت مردم و جامعه است.
خبرو عکس:خدیجه آب پر
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر