محتوای خبری معاونت غذا و دارو

پیام دکتر محمود بیگلر به مناسبت هفته جوانی جمعیت

روز ملی جمعیت فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه ‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور است.

پیام دکتر بیگلر به مناسبت هفته جوانی جمعیت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذاو دارو، دکتر محمود بیگلر سرپرست معاونت غذاو دارو در آستانه هفته جوانی جمعیت، پیامی متناسب با جنس فعالیت‌ها در راستای افزایش جمعیت بیان کرد. متن پیام پیام به شرح ذیل است:

جمعیت هر سرزمینی، مهم‌ترین سرمایه ملی آن مرز و بوم محسوب می شود؛ چرا که سرمایه انسانی هر کشور، در ساختن و اداره جامعه، به گردش در آوردن چرخ های تولیدی و اقتصادی، پاسداری و غنی ساختن میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعدی نقش مهمی ایفاء می‌کند. موضوعی که به صراحت در سیاست های جمعیتی آمده است، جبران کاهش نرخ باروری می باشد که این سیاست ها به مواردی مانند ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جایگزینی، رفع موانع ازدواج، تسهیلات و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران باردار، مادران شیرده، پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و تحکیم بنیان و پایداری خانواده، با اصلاح و تکمیل آموزشهای عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی است.
در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی جوانی جمعیت هستیم و بی شک با اجرای هدفمند قوانین، می توان در جهت تحقق اهداف گام برداشت. روز ملی جمعیت فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه ‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور است و امید است با اتکال به خداوند متعال و با اجرای سیاست‌های کلی موفق به ارتقای‌ جمعیت کشور سرافراز ایران گردیم.

پریسا کریمی
تهیه کننده:

پریسا کریمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *