محتوای خبری معاونت غذا و دارو

گفتگو با دکتر حاجی محمودی به مناسبت هفته سلامت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش آگاهی مردم و مصرف کنندگان را مهمترین رکن در حفظ سلامتی آحاد جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکترحاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه در گفت و گویی که به مناسبت هفته سلامت انجام گرفت، گفت: با توجه به نقش سلامت در جامعه، هفته اول اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت (WHO) با عنوان «زندگی سالم با نشاط و امید» و «بیایید با هم گفتگو کنیم» جهت تاکید بر اهمیت نقش سلامت روان در کنار سلامت جسم تعیین شده است. متاسفانه در کل جهان بیماری های اعصاب و روان رو به افزایش می باشد.
وی افزود: همانطور که مستحضرید زندگی سالم با نشاط و امید بدون آرامش و سلامت روان میسر نیست و به آسانی با اقداماتی همچون ورزش، تغذیه و دوری از استرس می توان بدان دست یافت.
دکتر حاجی محمودی اظهار داشت: با توجه به اینکه در دنیای امروز موضوع سلامت به طورچشمگیری مورد توجه قرار گرفته و انتظارات و توجه مردم نسبت به ایمنی و کنترل کالاهای سلامت، نظام سلامت را بیش از پیش بر آن داشته است تا در برابر این انتظارات و درخواست ها خود را ملزم به پاسخگویی بدانند و در این جهت سازمان غذا و دارو و معاونت های غذا و داروی سراسر کشور بویژه در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی و اقدامات دقیقی را در راستای نیل به این اهداف داشته اند.
وی تاکید کرد: افزایش آگاهی مردم و مصرف کنندگان، مهمترین رکن در حفظ سلامتی آحاد جامعه می باشد، لذا آموزش و فرهنگسازی به روشهای مختلف در دستور کار قرار گرفته تا در نهایت بتوان جایگاه هر فرد را به عنوان یک بازرس و یا سفیر سلامت ارتقاء داد. به عنوان مثال برجسب اصالت کالا و چراغ راهنمای رنگی تغذیه ای در در حال حاضر می تواند راهنمای خوبی برای عامه مردم در خصوص اصالت کالاهای سلامت و یا آشنایی با ارزش تغذیه ای مواد غذایی باشد. همچنین نظارت ها از طریق کارشناسان ناظر و با انجام گشت های مشترک با سایر ارگان ها به صورت جدی پیگیری می شود.
دکتر حاجی محمودی در پایان اذعان داشت: برای داشتن جامعه ای سالم، با نشاط و امید نیاز به مسئولیت پذیری، همدلی و همراهی آحاد مردم  داریم. امید که در این راه پر خطیر کمک حالمان باشید و بر توان ما بیفزایید.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر