محتوای خبری معاونت غذا و دارو

یازدهمین جلسه کمیته دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی دانشگاه برگزار شد

جلسه کمیته دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی دانشگاه باهدف بررسی وضعیت اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و معرفی داشبورد مدیریتی دارو و تجهیزات در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، یازدهمین جلسه کمیته دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی سه‌شنبه 21 اسفند 97 با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر روئینی رئیس داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه، برخی از مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو، مدیران داروخانه‌های بیمارستانی، برخی از مدیران مجموعه داروخانه‌های بیمارستانی و نمایندگان واحد فناوری و اطلاعات دانشگاه در محل سالن شورا معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در این جلسه دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو به بررسی وضعیت اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی پرداخت و در ادامه چک‌لیست بررسی استفاده از وسایل پزشکی دائمی و چک‌لیست بررسی استفاده از فرآوری (استریل) مجدد در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و مدیران داروخانه‌های بیمارستانی پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص موارد مطرح‌شده بیان کردند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات بسیار مفید است، زیرا مدیران داروخانه‌های بیمارستانی در جریان عملکرد سایر بیمارستان‌ها هم قرار می‌گیرند؛ که به اجرایی شدن دستورالعمل کمک زیادی می‌کند.
در ادامه مهندس غفوری رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه نیز به ارائه توضیحات فنی در خصوص میزان مصرف و نوع وسیله مصرفی در بعضی اقلام پزشکی ذکرشده پرداخت.
دکتر شوشتریان نماینده واحد فناوری و اطلاعات دانشگاه داشبورد مدیریتی دارو و تجهیزات با آدرس اینترنتی bi.tums.ac.ir را معرفی و به ارائه زیرمجموعه‌های درمان و مالی پرداخت و شاخص‌های موارد مذکور را به‌طور کامل تشریح کرد.
وی همچنین به قسمت‌هایی از داشبورد مدیریتی دارو و تجهیزات که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده نیز اشاره نمود.
در پایان دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو در خصوص همکاری رابطین ADR بیمارستان‌ها با سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: امیدواریم رابطین بیمارستان‌ها در ارتباط با ارسال اطلاعات تکمیل‌شده برخی گزارش‌ها جدی عوارض دارویی از بیمارستان‌ها با سازمان غذا و دارو همکاری بیشتری داشته باشند.
 
 
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر