محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا ودارو

برگزاری جلسه آموزشی در مرکز خدمات جامع سلامت انبیا اسلامشهر

جلسه آموزشی باهدف افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص ملاحظلات غذایی در سفر و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در این جلسه مهندس بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده های سلامت در خصوص اینکه چه غذایی در طول سفر مناسب است گفت: مطمئن ترین راه این است که غذای ساده ایی در منزل تهیه کنید ودر یک ظرف خنک با خودبردارید و غذایی که برای بین راه تهیه می کنید، نباید آبکی باشد زیرا غذاهای آبکی مثل انواع خورش ها، سریعتر فاسد می شوند چون میکربها وباکتریها در فضای مایع، محیط مناسبتری برای رشد وتکثیر دارند.
مهندس نافعی در ادامه به نکاتی که در در رستورانهای بین راه باید رعایت شود، چه فست فود هایی برای سفر سفرخوبند و رعایت نکاتی که از اضافه وزن در ایام عید پیشگیری کنیم، اشاره کرد.
وی به ارائه نكات مهمی که در ديد و بازديدهاي عيد باید رعایت شود پرداخت.
در امه دکتر فضائلی کارشناس اداره طبیعی، سنتی و مکمل در خصوص درمان منطقی با گیاهان دارویی و داروهای طبیعی و سنتی صحبت کرد و گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت حدود 80 درصد از جمعیت مردم جهان در مواجهه با بیماری‌ها ابتدا به درمان‌های گیاهی و سنتی روی می‌آورند.
وی به نکاتی پیرامون نحوه صحیح مصرف گیاهان دارویی و داروهای طبیعی سنتی و درمان منطقی که باید  به آن‌ها توجه شود اشاره کرد.
همچنین در خصوص خطرات و آسیب‌هایی که استفاده غیرمنطقی و غیرعلمی از داروهای گیاهی و سنتی به دنبال دارد توضیحاتی را به تفضیل ارائه داد.
دکتر فضائلی در خصوص تداخلات داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی، آشنایی با تخلف‌های واحد صنفی عطاری‌ها، داروهای غیر مجز در عطاری برچسب اصالت کالا و سیب سلامت توضیحات لازم را ارائه کرد.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *