محتوای خبری معاونت فرهنگی

انتخابات مجمع خیرین تهران برگزار شد

نخستین نشست مجمع خیرین کشور در سال97 با استقبال جمعي از خیرین و فعالان عرصه نیکوکاری تهران در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش معاونت اجتماعي فرهنگي دانشگاه: در نشست روز چهارشنبه 9 خرداد 97 اعضای هیات موسس، هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین تهران انتخاب شدند.
این نشست به همت مجمع خیرین کشور و با مساعدت فرمانداری تهران و سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و تهران عنوان نخستین نمایندگی مجمع خیرین کشور را به خود اختصاص داد.
نشست تاسیس مجمع خیرین تهران در فرمانداری تهران با حضور تعدادي از خیرین و مسئولان کشور، از جمله مهندس محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، دکتر عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار تهران، مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، دکتر علی عبدالهی‌زاده، عضو شورای مرکزی و دکتر مجتبی رحماندوست، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، دکتر حسین کتابی مدیرعامل هلال احمر استان تهران و جمعی از نیک‌اندیشان خیر و نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران برگزار شد. 
در این نشست که با حضور بیش از ۱۲۰ تن از نیک اندیشان و خیرین و نمایندگان تشکل های مردمی فعال در استان و شهر تهران برگزار شد، از بین ۶۶ نفری که نامزد عضویت در هیات امنای مجمع خیرین تهران بودند، ۲۱ نفر به عنوان اعضای هیات امنای مجمع خیرین تهران انتخاب شدند.
اعضای هیات امنای مجمع خیرین تهران به ترتیب آرا: عیسی فرهادی، حبیب درگاهی، صلاح الدین دلشاد، یوسف اصلانی، محمدرضا کارگری، نادر ریاحی، حسن حمزه زاده، سیدهادی موجانی، هاشم سلیمی آشتیانی، علیرضا نبی، سعید بالاپو، مجتبی رحماندوست، مهرنوش کاوه، محمدکاظم شاه حسینی، قاسم نوده فراهانی، حسین صفری، سهیلا کلاهی، محسن محمدزاده، سیدابراهیم میرخانی، بهجت قاسمی و مهوش صابری
اعضای هیات مدیره مجمع خیرین تهران به ترتیب آرا:  عیسی فرهادی، قاسم نوده فراهانی، صلاح الدین دلشاد، سعید بالاپو، علیرضا نبی، محمدکاظم شاه حسینی و حبیب درگاهی.
مهرنوش کاوه و مجتبی رحماندوست نیز عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین نادر ریاحی و حسین صفری به عنوان بازرسان اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.
 
تشکیل مجمع خیرین تهران برای ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم ضروری است
عیسی فرهادی، فرماندار تهران ضمن اشاره به نقش موثر خیریه ها و موسسات نیکوکاری در برون رفت از آسیب های اجتماعی شهر تهران گفت: تشکیل مجمع خیرین تهران برای ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم و آسیب های اجتماعی تهران  ضروری است.
فرهادی افزود: مجمع خیرین تهران با ایجاد شبکه بصورت هم افزایی در سطح شهرستان تهران می تواند ضمن کاهش موازی کاری بین نهادهای مردمی و دستگاه های دولتی، هدفمندسازی و یکپارچه سازی اقدامات و سیاست های حمایتی  را برای شهروندان تهران به ارمغان آورد.
 
سامان دادن به تشکل های خیّری در قالب یک سیستم متمرکز و جامع امکانپذیر است
مهندس حبیب الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیّرین کشور، دومین سخنران این نشست بود ضمن بیان نکاتی درباره علت شکل گیری مجامع استانی مجمع خیرین کشور و با اشاره به تجربه خود و اعضاء در تشکیل و راه اندازی مجامع خیّری مهم فعال کشور، علت دعوت از مهمانان این جلسه را تلاش برای تشکیل و ساماندهی نمایندگی تهران مجمع خیّرین کشور عنوان کرد و گفت: سامان دادن به کمک های مردمی و تشکل های خیّری در قالب یک سیستم متمرکز و جامع، میزان و تاثیر کمک ها را افزایش می دهد.
وی با تشکر از کسانی که در فراهم کردن مقدمات راه اندازی مجمع خیرین تهران تلاش کردند، گفت: ان‌شاءالله به زودی شاهد راه اندازی دیگر نمایندگی‌های مجمع خیرین کشور خواهیم بود.
 
تشکیل مجمع خیرین تهران یک ضرورت بود
مهندس حسین مقیمی استاندار تهران درباره میزان آسیب‌پذیری استان تهران و لزوم انجام کارهای خیّری آن بیان کرد و گفت: فعالیت خیّری و تلاش در جهت سازندگی توسط نیروهای مردمی یک اقدام مرسوم در سراسر جهان است  ایران نیز در این زمینه تاریخ غنی ای دارد وهدف همه ما باید این باشد که از تمام توان خود استفاده کنیم تا امور مردم را پیش ببریم و این وقتی محقق می شود که کار کردن برای مردم در هر جایگاهی را یک وظیفه بدانیم.
خبرنگار: سعادت
 
 
کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی