محتوای خبری معاونت فرهنگی

اولین مجمع و کانون سلامت محلات بخش چهاردانگه در مهر ماه تشکیل شد

اولین جلسه هم اندیشی تشکیل مجمع و کانون سلامت محلات در سطح شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرهنگی، باتوجه به اهمیت مشارکت ساختارمند مردم و سایر بخش ها، در تامین و ارتقاء سلامت و به دنبال تشکیل اولین مجمع سلامت شهرستان اسلامشهر درمرداد ماه، تشکیل مجامع سلامت محلی و کانون های سلامت نیز از بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر کلید خورد.
کانون سلامت محله (Community Based Organizations)کانون سلامت محله شهری و یا روستاهایی یک تشکل اجتماع محور محلی است که در آن مردم با هدف ارتقای سلامت خود، خانواده، محله و جامعه مشارکت می کنند. این کانون ها تشکیلاتی غیردولتی، غیرانتفاعی و داوطلبانه است که در یک حوزه جغرافیایی مشخص نظیر یک روستا، یک بخش یا یک محله در شهرها شکل می گردد..
به همین منظور جلسه ای به تاریخ 4 مهر ماه در بخشداری چهاردانگه و به ریاست بخشدار چهاردانگه، مهندس لطفی طلب  تشکیل شد. در ابتدا دکتر برکتی، مدیر مولفه های اجتماعی دانشگاه، به اهداف برگزاری جلسه اشاره کردند و ادامه داد که مشارکت مردمی در امر سلامت از موارد مورد نظر رهبرمعظم انقلاب می باشد. تشکیل شورای سلامت و امنیت غذایی، مجمع سلامت استان و شهرستان و به دنبال آن مجامع سلامت محله و کانون های سلامت تبلور این مهم می باشد.  همچنین به امضاء تفاهم نامه توسط دو وزیر بهداشت و کشور مبنی بر اجرایی نمودن دستورعمل کلانون ها ظرف سه ماه اشاره کردند.
در ادامه خانم امینی مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه به تشریح مفاهیم مرتبط و دستور العمل اجرایی تشکیل مجمع و کانون سلامت محلات پرداختند و مفاهیم اجتماعی سازی سلامت و چگونگی مشارکت ساختارمند مردم را تشریح کردند و به چگونگی تشکیل، اعضا و شرح وظایف مجمع و کانون های سلامت محلات پرداختند.
در ادامه جلسه به نظرات و پرسش های حاضرین برای شروع به کار پاسخ داده شد. سپس دکتر سلمانی، مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر به اهمیت نقش مردم و مطالبه گری ایشان برای سلامت و تاثیر همکاری مردم در شناسایی و حل مسائل مربوط به سلامت محله خود سخنانی ایراد کرد و به تقسیم بندی محلات بخش چهارانگه برای تاسیس کانون های سلامت اشاره نمود.
در ادامه دکتر امیر احمدی معاون شبکه بهداشت و درمان، شهبازی ار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری چهاردانگه  و عیسی وند از شورای اسلامی شهر چهاردانگه نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 لازم به ذکر است کارشناس مسئول و کارشناسان محترم واحدآموزش بهداشت شهرستان اسلامشهر، دهیاران و اعضای محترم شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا به عنوان کادر اجرایی عملیات در جلسه حضور داشتند.
 
خبرنگار: امینی

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه