محتوای خبری معاونت فرهنگی

اولین همایش ترنم مهر برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی اولین همایش ترنم مهر با حضور معاون فرهنگی و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشگاه، اولین همایش ترنم مهر ١۴ اردیبهشت ۹۸ در سالن رازی دانشکده داروسازی با حضور حدود 4٠٠ فعال جهادی دانشگاه و استان تهران برگزار شد.
در این همایش ابتدا دکتر علی اصغر باقرزاده، مدیر امور فرهنگی دانشگاه به شرکت کنندگان خیرمقدم گفت و از شرکت بیمارستان ها، کانون‌ها وفعالان جهادی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در این همایش تشکر کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از فعالیت های انجام شده و ترغیب به افزایش فعالیت در سال جدید خواند و گفت: این تجمع ها و آشنایی بیشتر فعالان عرصه سلامت کشور با یکدیگر، باعث افزایش همدلی، و هم افزایی، پرهیز از موازی کاری و دوباره کاری و مدیریت هزینه خواهد شد که نتیجه نهایی آن ارائه خدمت مطلوب تر به مردم شریف ایران و نیل به اهداف جهادی است.
دبیر ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه با تشکر از حضور قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (بنیاد برکت)، سازمان بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا تهران بزرگ، کانون سلامت آستان قدس رضوی استان تهران، ستاد حرکت های جهادی احیاءالقلوب و نمایندگان جمعیت داوطلبان هلال احمر، حضور جهادگران سایر دستگاه را در کنار بسیج و کانون های جهادی و خیریه، بیمارستان های تابعه دانشگاه و نیز مددکاران و خیران دانشگاه طلیعه روشنی از چشم انداز همکاری های مشترک عنوان و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه نماینده قرار گاه جهادی رویش های انقلاب حوزه بسیج دانشجویی و نیز نمایندگان کانون های جهادی  محیا و هدایت پس از پخش کلیپ کوتاهی از فعالیت هایشان به معرفی کانون و فعالیت هایشان پرداختند.
در ادامه بخش قابل توجهی از همایش به پخش کلیپ های کانون های جهادی و خیریه  فانوس، هلال احمر، مهریار، قطره، مهر، کیش مهر، یلدا از دانشگاه علوم پزشکی تهران و نیز ستاد حرکت های جهادی احیاء القلوب، قرارگاه جهادی تدام دفاع جمعیت فراگیر زندگی خوب اختصاص یافت که مشتمل بر معرفی فعالیت های انجام شده این گروه های جهادگر در خدمت به هموطنان کشورمان بود.
حجت الاسلام دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز از کسانی بود که دقایقی را با شرکت کنندگان در این همایش سخن گفت.

وی با اشاره به آیه ۶٩ سوره مبارکه عنكبوت گفت: آنها که در راه خدا (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً در ادامه حرکت جهادی خداوند آنها را وارد مسیرها و دالان‌هایی خواهد کرد که مورد رضایت خودش هست کسانی که برای خدا جهاد می کنند خداوند حتما به آنها توفیق خواهد داد که در ادامه مسیر راحت تر بتوانند برای رضای خدا گام بردارند در واقع آنان به پاداش این حرکت فیزیکی که برای رضای خدا انجام می دهند در مسیر یک تحول روحی و سیر و سلوک به سوی خدا قرار می گیرند که همان هدایت خاص الهی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین عرفای موفق در سیر و سلوک حاج شیخ علی آقای قاضی است و نقل است در اواخر عمر شریفشان از ایشان سئوال می شود چگونه می توان به مقامات بلند توحیدی و عرفانی دست یافت و ایشان خدمت به مردم را بهترین طریق سیر الی الله معرفی می کنند.
دکتر رستمیان، معاون فرهنگی و رئیس ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه هم در سخنانی ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان افزود حرکت های جهادی مانند فعالیت های زمان دفاع مقدس  از روی خلوص نیت و صفای باطن است. زمانی که اعلام کردند که مردم به سیل زدگان کمک کنند؛ افراد زیادی از قشر ها و اصناف مختلف مشتاقانه داوطلب کمک به سیل زدگان شدند در گروه های پزشکی نیز افراد زیادی داوطلب کمک بودند به طوری که اشباع منطقه سیل زده از نیروهای داوطلب باعث شد با اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مناطق سیل زده چندین متخصص که تا پای پرواز هم آمده بودند بدلیل عدم نیاز بازگشتند.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: در جلساتی هم که برای بررسی راههای کمک به  هموطنان سیل زده برگزار شد پیشنهادات زیادی مطرح شد از آن جمله این که در کنار جمع آوری کمک های نقدی و کالایی، قرار شد هر کس که تمایل دارد یک یا چند روز از حقوق خود را به سیل زدگان هدیه کند که از محل این کمک ها، دارو و مایحتاج مورد نیاز هموطنان سیل زده مان تهیه و در چند نوبت برای آنان ارسال شد که این امر نشان دهنده فرهنگ غنی و احساس قوی مسئولیت اجتماعی مردم شریف ایران است.
در پایان نیز دکتر تاج فر دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی وزارت بهداشت به بیان نکاتی پرداخت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری این همایش افزود:  از تمامی دانشگاه‌ها درخواست شده همایشی برای تشکر از فعالان عرصه جهادی برگزار کنند که دانشگاه علوم پزشکی تهران  پیش قدم شده است و برای سایر دانشگاه نقش یک الگو را ایفا کرده است.
دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی گفت: در حال اجرای پویشی به نام «پویش همدلی» هستیم در این پویش  قرار شده است حسابی در هر دانشگاه باز شود و پول هایی که جمع آوری شد برای ساخت مسکن برای سیل زدگان هزینه شود وی هزینه ساخت و تامین حداقل وسایل را برای هر خانواده سیل زده 90 میلیون تومان عنوان کرد که در این پویش قرار است یک سوم آن توسط دانشگاه و بقیه آن بوسیله سایر دستگاه ها و سازمان های حمایتی تامین شود. وی درخواست کرد همه در این پویش خداپسندانه به اندازه وسع خود شرکت کنند.
در انتهای برنامه به رسم یابود و به صورت نمادین لوح تقدیر و هدایای به دبیران و فعالان کانون ها و گروه های فعال عرصه جهادی حوزه سلامت اهدا شد.
خبر: علی فصیحی
عکس: حسین میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه