محتوای خبری معاونت فرهنگی

بررسی مهمترین فعالیت‌های فرهنگی و جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع کرونا

پنجمین جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه با حضور دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه شنبه ۲۴ آبان‌ 99  در سالن شورای حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدحسین صادقیان، مدیر فرهنگی در ابتدای جلسه از زحمات اساتید و کادر درمانی دانشگاه، در روزهای سخت کرونایی قدردانی کرد.
وی در ادامه به همکاری مشترک همه واحد‌های فرهنگی دانشگاه پرداخت و افزود: قرار است در بستر فضای مجازی دانشگاه، آموزش داوطلبان همیار سلامت به کمک اعضاي هیئت علمی دانشگاه صورت پذیرد. همچنین این امکان ایجاد خواهد شد که عناوینی از جمله، پیشگیری، تشخیص، درمان، دوره نقاهت و تاب آوری در عصر کرونا به جامعه آموزش داده شود.
سپس دکتر محمدحسین عباسی، مسئول حوزه بسیج دانشجویی از تشکیل ستادی متمرکز در استان‌ ها به سرپرستی دکتر صفی خانی خبر داد که وی هم‌ اینک معاون ستاد کرونای بسیج کل کشور است.
دکتر سید رضا رئیس کرمی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه نیز وضع بیمارستان امام خمینی (ره) را بيان و از حضور داوطلبان و خدمات رسانی ایشان به بیماران قدردانی کرد.
دکتر صفی خانی در ادامه فعالیت‌ های بسیج در جذب نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ های درگیر با بیماری کرونا را تشريح کرد و افزود: در فراخوان اخیر نیروهای داوطلب قریب سیصد نفر ثبت‌ نام کردند که از این تعداد 70 نیروی زبده پس از آموزش‌ های لازم قرار است در بیمارستان‌های دانشگاه مشغول به کار شوند. وی همچنین از فراخوان پزشکان داوطلب برای تکمیل کادر مراکز ۱۶ ساعته خبر داد.
حجت‌ الاسلام والمسلمين عبدالفتاح غفاری، نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فعالیت‌ های جهاد در ارتباط با پایگاه بسیج دانشجویی و پایگاه جهادی نرجس خاتون را توضيح داد و فعالیت‌ های مختلف نهاد را در آموزش به دانشجویان تشریح کرد.
همچنین در ادامه به تشریح فعالیت‌ های دفتر نهاد رهبری در دانشگاه طی سال‌ های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ پرداخت و برگزاری کارگاه‌ ها و جلسات در حوزه‌ های معرفتی، اخلاق پزشکی، اعتقادی، مهارت‌ های رفتاری و جلسات مشورتی در حوزه‌ های فرهنگی را از جمله فعالیت‌ های این نهاد ذکر کرد و افزود: برای روحانیون و ائمه جماعات دانشگاه نیز براساس نیازهایشان کارگاه‌ های توانمندی ایجاد شده است.
دکتر محمدحسین پور غریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سخنران بعدی جلسه بود که از همکاری این واحد با دفتر نهاد سخن به میان آورد و گفت: مباحث حوزه مذهبی باید نتیجه ‌ بخش باشد و خواستار اتخاذ سیاست مشترکی با نهاد و گروه معارف در این زمینه شد.
سپس دکتر عبد الرحمان رستمیان از ارتباط خوب بین واحد‌های فرهنگی دانشگاه، نهاد رهبری، معاونت دانشجوئی فرهنگی و معاونت فرهنگی با یکدیگر و با سایر واحد‌های فرهنگی دانشگاه تشکر کرد.
همچنین وی در ادامه از حضور با برنامه بسیج دانشجوئی به خصوص در موج اخیر کوويد 19 برای ایجاد گروه‌های داوطلب دانشجوئی قدردانی کرد.
دکتر کریمی در پایان این نشست با بيان اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌ گذرد و دانشگاه علوم پزشکي تهران همچنان میعادگاه دانشجویان نخبه کشور است، تدوین و ارزیابی نتایج فعالیت‌ های دفتر نهاد در برگزاری کارگاه‌ ها و برنامه‌ های فرهنگی و تأثیر آن بر زندگی دانشجویان را خواستار شد و بر اتخاذ شیوه پدرانه مسئولان فرهنگی برای مقابله با خطرات و مشکلات فرهنگی در میان دانشجویان تأکید کرد.
در این جلسه که به صورت ماهانه برگزار می‌ شود، حجت‌ الاسلام والمسلمين دکتر محمود متوسل آرانی، دکتر حسین درگاهی، دکتر سید رضا رئیس کرمی، دکتر مهدی ناطق پور و دکتر شهرزاد غیاثوندیان حضور داشتند.

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *