محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری اردوی جهادی در روستای علی آباد دمق ملایر به همت ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه

به همت ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه در روستای محروم علی آباد دمق شهرستان ملایر اردوی جهادی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فر هنگی دانشگاه، ستاد فعالیت های جهادی، جمعی متشکل از سه فوق تخصص چشم پزشکی، دو متخصص داخلی و مسمومیت ها، شش اپتیومتریست، شش پزشک عمومی و دانشجوی پزشکی، سه روانشناس و دو نفر دندانپزشک که از کانون های جهادی بیمارستان فارابی و کانون های جهادی دانشجویی محیا و مهریار بودند، در 6 تا 7 تیر ماه سال 98 در روستای علی آباد دمق از توابع شهرستان ملایر به امور جهادی پزشکی در این روستا پرداختند.
در این اردو حدود 3 هزار بیمار خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند.
روستای علی آباد دمق با جمعیت حدود 8 هزار نفر در فاصله 40 کیلومتری شهرستان ملایر، استان همدان قرار دارد. این روستا حدود 70 شهید، 45 آزاده، 120 ایثارگر در طول 8 سال دفاع مقدس داشته و 900 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
این اردو جهادی پزشکی به همت و همکاری مشترک تشکل ها و سازمان های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران و همدان، بنیاد برکت احسان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و ... برگزار شد. در خلال این اردو، دو متخصص داخلی، دو متخصص دندانپزشکی، دو اپتیومتریست و یک متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها از دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز حضور داشتند.
خدمات تخصصی و فوق تخصصی مختلفی از جمله چشم پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، مشاوره روان و خانواده، ویزیت تخصصی داخلی و مسمومیت، آموزش بهداشت دهان و دندان و سایر خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه در روزهای صبح پنجشنبه 6 تیر ماه در دو نوبت صبح و عصر و صبح جمعه 7 تیر ماه برگزار شد.
در کنار اردوی فوق مراسم یادمان شهدای روستای علی آباد دمق نیز عصر جمعه باحضور معاون سیاسی امنیتی استان همدان، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ملایر، امام جمعه ملایر نیز به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، حضار از این اعزام بازدید و از برگزار کنندگان تقدیر و تشکرکردند.
خبر و عکس: محمد حسین صادقیان

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه