محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری جلسه‌ رونمایی از کتاب پروژه ارتقاء رشد و تکامل همه‌جانبه دوران اولیه کودکی

جلسه‌ رونمایی از کتاب پروژه ارتقاء رشد و تکامل همه‌جانبه دوران اولیه کودکی با حضور دکتر حسین ملک افضلی استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، جلسه «رونمایی از کتاب پروژه ارتقاء رشد و تکامل همه‌ جانبه دوران اولیه کودکی» شنبه  27  آذر 1400  با حضور دکتر حسین ملک افضلی استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر علی ربانی رئیس مرکز تحقیقات طبی کودکان، دکتر محمد عفت پناه فوق تخصص روان‌ پزشکی کودکان، دکتر حسن برکتی مدیر بیمارستان شریعتی، دکتر علیرضا عباسی رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، دکتر الهام حبیبی متخصص آموزش و بهداشت سلامت و دکتر بهار اله وردی فوق تخصص بیماری‌ های گوارش کودکان برگزار شد.
در ابتدا دکتر ملک افضلی گفت: فلسفه این پروژه، مردمی کردن علم و فناوری بود که یک مادر آگاه در رشد فرزند خود از طریق رابط تجربه کسب کرده است. برای تأمین سلامت جامعه  نمی‌ توان تنها با اتکاء حمایت سیستم دولتی تمام مشکلات را مرتفع کرد  بلکه از توانمندسازی جامعه نیز بایستی کمک گرفت  . در این طرح وظیفه  رابطین سلامت ارتقاء رشد و تکامل کودکان در  جامعه به‌ خوبی صورت پذیرفته است و حال که در کلاس‌ های آموزشی؛   مادر، رابط، مراقب، پزشک و کودکان آموزش‌ های لازم را دیده‌ اند تا از توانمندی‌ های لازم بهره‌ مند شوند باید کار تحقیقاتی داشته باشیم و نشان دهیم کودکانی که با این روش کنترل‌ شده‌ اند با آن‌ هایی که در این طرح نبودن چه تفاوت‌ هایی دارند و در آینده ازنظر علمی در این مورد مقاله‌ ای نوشته شود.
دکتر ربانی گفت: در دوران کودکی به‌ خصوص تا سن سه‌ سالگی رشد مغز خیلی سریع است اگر کودک مهارت و آموزش لازم را ببیند، می‌ تواند در آینده او بسیار تأثیرگذار باشد هدف این است اگر مشکلی در رشد و تکامل پیش آید، والدین سریع از آن مطلع شده و برای بهبود مشکل اقدام کنند برای مثال کودکانی که دارای مشکل غدد هستند سریعاً توسط والدین به مطب ما مراجعه کنند. در صورتیکه در این طرح هدف ارتقای رشد و همچنین تکامل کودکان است. موضوع مهم که ما به آن پرداخته‌ ایم تقویت بعد معنوی و اخلاقی در کودکان است.
دکتر رستمیان افزود: مبحث پایش و ارزشیابی و شاخص‌ های پروژه رشد و تکامل دوران اولیه کودکی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که معاونت فرهنگی با همکاری معاونت بهداشت بر این طرح فائق آمدند.
در پایان دکتر ملک افضلی گروه علمی تعیین کرد تا بر روی‌ داده‌ های جمع‌ آوری طرح بررسی‌ های لازم را انجام دهند.
گزارش: زهرا اسلامی نیا                         

 

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *