محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری جلسه اضطراری فعالان جهادی دانشگاه در مورد بیماری کرونا

جلسه اضطراری دبیران کانون ها و گروه های جهادی یکشنبه 4 اسفند 98 در سالن شورای معاونت فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی جلسه اضطراری دبیران کانون ها و گروه های جهادی یکشنبه 4 اسفند 98 در سالن شورای معاونت فرهنگی برگزار شد.
دکتر محمد حسین صادقیان دبیر ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه در این جلسه با بیان این نکته که یکی از رسالت های بسیج، کانون ها و گروه های جهادی ورود به فضای مجازی است گفت: بحث آموزش و اطلاع رسانی متقن و علمی به مردم و مقابله با شایعاتی که موجب استرس و اضطراب مردم می شود یکی از مهمترین وظایف ما در شرایط حاضر است.
وی تهیه پمفلت و بروشورهای آموزشی در مورد چگونگی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و مقابله با همه گیر شدن این بیماری را از وظایف فعالین جهادی دانست.
در این جلسه دکتر نوروزی مدیر مشارکت های مردمی و عضو هیئت علمی ژنتیک نیز گفت: یکی از وظایف جهادی ما در موقعیت فعلی تولید محتوای علمی در مورد ویروس کرونا و تهیه پروتکل های خاص مشاغل مختلف است، ما درخواست ها و سئولاتی را از سازمان هواپیمایی در مورد نحوه مواجه محافظان هواپیمایی با مسافران بیمار و نحوه انجام وظیفه با توجه به شیوع بیماری کرونا داشته ایم و همچنین از بهشت زهرا در مورد نحوه عملکرد ایمن غسال هایی که غسل متوفیان مربوط به بیماری کرونا را انجام می دهند.
دکتر نوروزی گفت: همکاران ما در گروه ویروس شناسی فعالیت فشرده و خستگی ناپذیری را در این روزها شروع کرده اند تا بتوانند با جستجو و بررسی مستندات سایر کشورها و بررسی های و ثبت مشاهدات و تجارب علمی محتوای مناسبی برای اطلاع رسانی به مردم و گروه پزشکی و مشاغل مختلف آماده کنند.
وی اولویت پیام های فضای مجازی را پیام هایی در جهت افزایش تاب آوری و ایجاد آرامش و امید عنوان کرد و از همه گروه ها تقاضا کرد در این حوزه ورود پیدا کنند.
دکتر نوروزی شستشوی دست ها با آب و صابون را مهمترین عامل پیشگیری از بیماری کرونا بيان کرد و افزود: یکی از راهکارهای موثر و ساده استفاده از دستکش یکبار مصرف پلاستیکی در طول روز و برخورد دست با اشیاء است.
این عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت گفت: ان شاءالله تهدید بیماری کرونا تبدیل به فرصتی برای اصلاح سبک زندگی از قبیل رعایت حریم فردی و بهداشت شخصی و شروع عادات اجتماعی بهداشتی شود.
دکتر نوروزی پاورپوینت آموزشی را ارائه کرد که برای آموزش عمومی تهیه شده است و آن را یک نمونه از محتوای آموزشی خواند. (می توانید این پاورپوینت را در لینک زیر مشاهده فرمایید.)
در پایان دکتر صادقیان ضمن تشکر از همه شرکت کنندگان در این جلسه از آنان خواست با تهیه محتوای آموزش مخصوصا به صورت فیلم و کلیپ های آموزشی ساده و جذاب در فضای مجازی مخصوصا گروه های و کانال های دانشجویی فعال باشند.

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *