محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری جلسه طرح موضوع تدوین برنامه جامع سلامت استان تهران

جلسه طرح موضوع تدوین برنامه جامع سلامت استان تهران باحضور معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  روز چهارشنبه 23 مرداد 98 در استانداری تهران تشکیل شد.
در این جلسه دکترعبد الرحمان رستمیان، معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی سلامت محور،  با تشریح برنامه سلامت استان با اشاره به آمار بیماری ها و مشکلات حوزه سلامت وسایر حوزه های اجتماعی و اقدامات انجام شده در برخی کشورها، در خصوص تعیین شاخص های سلامت و اجتماعی به تعیین برنامه برای بهبود آنها به نقش مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاهها در تدوین و اجرای برنامه سلامت استان اشاره کرد و افزود:  مشکلاتی از قبیل آبیاری مزارع با فاضلاب و زباله گردی از جمله مشکلات مزمن استان هستند که با تدوین برنامه زمان بندی شده و همکاری همه دستگاههای مسئول میتوان آنها را برطرف کرد. رستمیان افزود: داشبورد سلامت استان با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و بهزیستی در حال تهیه است که در تصمیم گیری های مدیران استان مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه دکتر خورشید وسکویی، مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان، با ارائه آمار دانشجویان دختر ساکن خوابگاه در دانشگاه خواستار مساعدت استانداری و سازمان مدیریت در به سازی و تجهیز خوابگاههای دختران شد.
در ادامه شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اهمیت حوزه سلامت و تاثیرپذیری آن از سایر مشکلات اجتماعی افزود: لازم است گروه های کاری ذیل کارگروه تشکیل شده و با بررسی کارشناسی پیشنهادها در این حوزه برای طرح در این کارگروه ارایه شود. همچنین در این نشست برنامه جامع سلامت به صورت کامل تهیه و تصویب شود. مقرر شد با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات لازم در جهت بهبود شاخص ها انجام گیرد.  
خبر: حسین میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه