محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری جلسه هماهنگی و تعیین وظایف سمپوزیوم خودمراقبتی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه

جلسه هماهنگی و تعیین وظایف سمپویوزم خودمراقبتی در دفتر پژوهشکده مغز و اعصاب بیمارستان امام برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشگاه، جلسه هماهنگی و تعیین وظایف سمپوزیوم خود مراقبتی چهارشنبه 21 فروردین 97 در دفتر پژوهشکده مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره)، با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر عباس نوروزی قائم‌مقام مرکز تحقیقات ضایعات مغز و نخاعی بیمارستان امام، دکتر برکتی مدیر مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت دانشگاه، دکتر خزاعی مدیر امور پژوهشی مرکز ضایعات نخاعی بیمارستان امام، دکتر مهدی نوروزی مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه و سایر مدیران و کارشناسان معاونت فرهنگی و مرکز تحقیقات ضایعات مغز و نخاعی برگزار شد.
در ابتدا دکتر رستمیان گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، آموزش خود مراقبتی گام اول سلامتی است.  خود مراقبتی، عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود، مراقبت کند. با برگزاری هفتمین کنگره خود مراقبتی، آموزش به بیمار با محوریت سلامت، فرهنگ و هنر بر آن داشتیم با همکاری مرکز ضایعات نخاعی و معاونت فرهنگی، سمپوزیوم امسال را در روز خود مراقبتی که در دوم مردادماه می باشد برگزار کنیم.
معاون فرهنگی در مورد کمیته علمی و اجرایی صحبت کرد و افزود: مسئولیت پذیری اعضای کمیته علمی و اجرایی با مشورت متخصصین این امر و کسب کمک، فعالیتی است که از هم اکنون باید انجام شود تا نتیجه مستمر حاصل شود.
دکتر عباس نوروزی گفت: شعار مسئولیت پذیری در سایت کارخانه های خودرو سازی موجود می باشد ولی متأسفانه بیشترین افراد ضایعات نخاعی براثر تصادف با این خودروهایی که محصولات این کارخانه ها است می باشند که با محوریت این موضوع به شرکت های خودروسازی ورود پیدا کردیم و راهکارهای علمی را برایشان عنوان کردیم.
دکتر مؤمنی مشاور هنری معاونت فرهنگی گفت: هنر ابزاری است که هر اندیشه ای بر پایداری و ماندگاری در این قالب قرار می گیرد و رسانه مجموعه ای است از رادیو، تئاتر، کتاب و تلویزیون است که استفاده از ابزار هنر و رسانه، طیف وسیعی را در بر می گیرد. برای مثال عمل به قانون را در مصداق استفاده از سیگار باید عنوان کرد که استفاده از افراد مشهور و عزیزان بازیگر و کارگردان در سمپوزیوم خالی از لطف نخواهد بود.
دکتر برکتی گفت:  مشکلات روانی امروزه در محیط کار، خانواده و جامعه زیاد است و باید روش کنترل استرس را در برنامه خودمراقبتی بگنجانیم که در زمینه مهارت‌های فردی و اجتماعی کار شود.
دکتر مهدی نوروزی مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه گفت: یکی از  موضوعات و معضلات امروزه، فضای مجازی است که باید در یک پانل خاص مطرح شود و به‌صورت آیتم جداگانه دیده شود.
دکتر صابری کارشناس توانمند سازی اجتماعی محور دانشگاه، در مورد موضوعات پانل‌های اجرایی گفت: رسانه و فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه سلامت، سیاست‌گذاری و سواد سلامت در فضای مجازی، سبک زندگی، نشاط اجتماعی و  ارتقاء سلامت معنوی در رسانه، توضیحاتی داد و در مورد هر موضوع به بحث و تبادل نظر با اعضای جلسه پرداخت.
در پایان دکتر خزاعی گفت: سمپوزیوم امسال را متفاوت از سال گذشته باید اجرا کرد و از مصداق های عینی و استنداپ کمدین سلامت استفاده کرد تا مخاطب جذب شود.
خبر: زهرا اسلامی نیا
عکس: مرزبان

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه