محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری جلسه هم اندیشی و تجلیل از خیرین سلامت دانشگاه

جلسه هم اندیشی و تکریم سه تن از خیرین سلامت دانشگاه با حضور جمعی از مسئولان و خیرین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، جلسه هم اندیشی و تکریم سه تن از خیرین سلامت دانشگاه سه شنبه 3 اسفند 1400 در سالن ستاد دانشگاه با حضور جمعی از مسئولین و خیرین برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر مسعود خسروانی مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه، ضمن خیر مقدم و قرائت فاتحه ای بر روح بزرگوار خیرین متوفی دانشگاه و شادروان خیر زهره سعیدی که خدمات شایسته ای از خود بر جای گذاشتند، هدف از این نشست را تکریم و تشکیل کارگروه ویژه خیرین سلامت دانشگاه و همچنین کسب تجارب و رهنمودهای مدیران موفق بیمارستان ها، اساتید صاحب نظر و خیرین بزرگوار دانست تا بتوان به یک الگوی کاربردی برای سایر واحدهای دانشگاه رسید.
دکتر خسروانی شناسایی تجار، صنایع و خیرینی که در همسایگی واحدها و مراکز دانشگاه قرار دارند و دعوت و تعامل با ایشان را مهم دانست.
وی ضمن معرفی سایت خیرین به نشانی khayerin.tums.ac.ir  افزود: یکی از اقداماتی که ما برای شفاف سازی خیرین انجام دادیم طراحی سایت خیرین دانشگاه است،در این سایت نیازمندیهای دانشگاه معرفی شده و خیر چه به صورت آنلاین و چه با هماهنگی اداره مدیریت خیرین دانشگاه می تواند نسبت به تهیه تجهیزات و ساخت و ساز اقدام نماید و تمام مراحل کمک خیر به صورت مستند در اختیارخیر قرار میگیرد و ایشان از بدو اقدام خیرخواهانه تا خدمات رسانی به مردم ناظر خواهد بود .
دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه نیز ضمن تقدیر از خیرین در بخشی از سخنان خود اشاره به این مطلب داشت که نوع کمک مهم نیست، از ساخت یک همراه سرا تا خرید یک تخت در بیمارستان می تواند کمک شایانی به بیماران نیازمند جامعه داشت.
وی افزود: گاها فکر میکنیم خرید یک تخت خیلی جزئی و کمک ناچیزی است ولی در نظر بگیرید در ماه چند بیمار روی همان تخت بستری میشود، خدمات میگیرد و ترخیص میشود، پس جزئی ترین کمک مردم و خیرین میتواند جان خیلی ها را نجات دهد.
دکتر رستمیان افزود: سالهای پیش مردم اسلامشهرمجبور بودند به خاطرخدمات تخصصی  مسافت طولانی را طی کرده و به مرکز شهر مراجعه کنند ولی در حال حاضر با تجهیز تخصصی درمانگاههای اسلامشهرتوسط خیرین و ارجاع پزشکان متخصص از دانشگاه به این منطقه خیلی از مشکلات بهداشتی مردم این منطقه مرتفع شده است . 
معاون فرهنگی دانشگاه به خوابگاههای دانشجویی اشاره کرد و افزود: از صد نفراول  قبول شدگان دانشجویی تقریبا 80 نفر از پذیرفته شدگان دانشگاه تهران هستند و خیلی از این تعداد از شهرستان ها پذیرفته شده اند. دانشگاه نمیتواند در مقابل این نخبگان بی تفاوت باشد بنابراین باید امکاناتی نظیر خوابگاه را با حمایت خیرین برای سهولت تردد انها فراهم کنیم .
در ادامه دکتر آخوند زاده رئیس بیمارستان روانپزشکی روزبه نیز ضمن تقدیر از حمایت خیرین به مشکلات بیماران روانپزشکی اشاره کرد و افزود: متاسفانه نبود امکانات و درمانگاههای کافی باعث شده یک بیمار روانپزشکی برای دریافت خدمات سرپایی از بیمارستان مدت زمان طولانی در نوبت باشد که این اصلا خوب نیست. انشاالله ما بتوانیم با حمایت خیرین تعداد درمانگاههای این بیمارستان را افزایش دهیم و خدمات سرپایی را توسعه بخشیم .
مهندس سعید مرادی مدیر بیمارستان فارابی نیز اظهار داشت که مشارکت خیرین همیشه بوده ولی در سالهای اخیر پررنگ تر و تشکیلاتی تر شده است، وی تاکید کرد باید کمپین های مختلف راه اندازی کنیم تا از مشارکت حداکثری مردم استفاده کنیم.
همچنین وی تشکیل ستاد جذب مشارکت های مردمی در دانشگاه را مهم دانست و گفت: باید سیاست گذاری درست و شفاف داشته باشیم، نیازمندیها به صورت تخصصی مشخص شود وخیرین به درستی اگاه شوند و نظارت دقیقی صورت گیرد.
وی پیشنهاد داد در هر بیمارستان فضایی برای شناسایی خیرین و اقدامات انها در نظر گرفته شوند و اقدامات خیرین هر واحد به صورت شناسنامه و تابلو در معرض دید عموم قرار گیرد.
مهندس محمد علی سورکی معاونت پشتیبانی بیمارستان امام خمینی نیزدر بخشی از این نشست اشاره داشت بیمارستان امام خمینی قطب درمان بیماران سرطانی است، این بیماران طولانی مدت به درمان و پشتیبانی نیازمند هستند. باید بیشتر از یک بیمار معمولی از این گروه حمایت کرد، وی از خیرینی هم که در این زمینه حمایت های مختلفی به این بیمارستان داشتند تشکرکرد.
در ادامه سعیدی خواهر خیر متوفی زهره سعیدی نیز ضمن تشکر از دعوت دانشگاه گفت :با دیدن همراهان بیماران شهرستانی که جای مناسب برای اقامت نداشتن تصمیم گرفتیم همراه سرایی را در ضلع جنوبی بیمارستان امام خمینی بنا کنیم که حدود 200 همراه می توانند اسکان یابند .در حال حاضر در حال تکمیل تجهیزات داخلی اتاق ها هستیم و انشاالله تا اخر فروردین ماه بتوانیم این همراه سرا را افتتاح کنیم.
وی در پایان سخنان خود به نقش اعتماد سازی اشاره کرد و گفت: این مهم است که خیر بدون تردید و با اعتماد کامل بتواند خدمات دهد و سازمان و دانشگاه هم باید همکاری کند. و خیر بتواند بعد از ساخت یک مجموعه یا درمانگاه مسیر خدمت رسانی به مردم را ببیند و نظارت داشته باشد .
مهندس معین فر نیز که خدمات شایسته ای را در دوران کرونا با تهیه تعداد قابل توجهی دستگاه های اکسیژن ساز به بیمارستان ها ارائه داده بود خاطر نشان کرد که گاهی اوقات دری به روی خیر باز می شود تا بتواند کار خیر انجام دهد در حقیقت این کار خیر برای مردم نیست برای خود خیر است که این زمینه برای او ایجاد شده است .
وی افزود: کشور ما کشور ثروتمندی است ولی باید این ثروت به همیاری مردم به دست نیازمند نیز برسد.
وی اشاره کرد به این مطلب که خیرین معمولا به سازمان های مردم نهاد  اعتماد دارند مراکز دولتی نیز باید زمینه این اعتماد را با شفاف سازی برای خیر فراهم کنند.
مهندس چراغی نیز که به نیابت از مهندس پایداری خیر شرکت میهن در این نشست حضور داشت تاکید کرد که خرید تجهیزات و ساخت درمانگاه کفایت نمی کند باید بعد از ساخت به فکر تامین نیروی متخصص کار با این تجهیزات هم باشیم.
در پایان این نشست تعدادی از خیرین و اساتید دانشگاه نقطه نظرات خود را در شفاف سازی اقدامات خیرین گفتند و در نهایت مقرر شد برای یکسان سازی فعالیت های خیرین در تمامی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه ، کارگروه ویژه خیرین با مسئولیت تعدادی از خیرین و مسئولین دانشگاه تشکیل و نظارت کامل بر تمامی فعالیتهای خیرگونه انجام شود.
توضیح اینکه در این نشست از تعدادی از خیرین با اهدای لوح تقدیر و تندیس مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه تقدیر و تکریم به عمل آمد.
 
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *