محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری دومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه در سال 1400

در جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارتقای سواد مجازی دانشگاهیان در دستور شورای فرهنگی دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، دومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی شنبه 22 خرداد 1400 برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر محمدحسین صادقیان مدیر فرهنگی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی، فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، دهه کرامت و روز دختر را تبریک گفت و از همه واحدهای دانشگاه برای معرفی داوطلبان همکاری در فرآیند واکسیناسیون کشوری قدردانی کرد و افزود: مجدد طی نامه‌ای از واحدهای ستادی و دانشکده‌ها خواسته‌ایم افراد داوطلب را معرفی کنند و تعدادی از کارکنان نیز داوطلب شده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای معاونت بهداشتی در مراحل بعدی واکسیناسیون، تعداد افراد واجد شرایط در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 3 میلیون نفر برآورد می‌شود.

دکتر فاطمه خوشنوای فومنی مدیر فوق‌برنامه معاونت دانشجویی فرهنگی، نیز پیشنهاد داد بخشی از کار عملی دانشجویان رشته پرستاری، مامائی و رشته‌های مرتبط می‌تواند به‌صورت حضور در مراکز بهداشتی و درمانی منتخب برای مشارکت در فرآیند واکسیناسیون کشوری در نظر گرفته شود و برخی از واحدهای عملی مانند اسکیل لب در مراکز تزریق واکسن کرونا انجام گیرد.

سپس دکتر سعید ناطقی رئیس بیمارستان بهارلو و نماینده بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و دکتر سید رضا رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی بیمارستان امام خمینی (ره) هم بر امکانات بیمارستانی برای واکسیناسیون کرونا در شیفت‌های صبح و عصر و جبران همکاری کارکنان تأکید کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید سید قریشی نیز استفاده از کارکنان و دانشجویان برخی از دانشکده‌ها مانند دانشکده‌های پرستاری و انجام واکسیناسیون در محیط باز دانشکده‌ها را از دیگر راهکارهای واکسیناسیون عمومی برشمرد.

در پایان دستور جلسه اول، دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه با اشاره به داوطلب شدن کارکنان ستادی و دانشکده‌ها در واکسیناسیون، این کار را نه‌تنها نمادی از همبستگی با مردم و کارکنان بهداشتی درمانی بلکه جلوه‌ای از ادای مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.

دکتر صادقیان در ادامه جلسه به دستور جلسه دوم اشاره کرد و افزود: با شیوع کرونا فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به‌صورت مجازی و در این فضا گسترش یافت که در ادامه ضرورت ارتقا علمی جامعه دانشگاهیان (اعضاء هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان) برای انتقال فرآیندها در این فضا را می‌طلبید.

دکتر سید سینا مرعشی رئیس دانشکده مجازی در ادامه جلسه به پشتیبانی علمی و فنی این دانشکده از فعالیت‌های دانشگاه در فضای مجازی به‌خصوص پس از همه‌گیری بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: دانشکده مجازی ابتدا با 2 مأموریت «آموزش دانشجو» مانند سایر دانشکده‌ها و «توسعه آموزش‌های مجازی در سطح دانشگاه» تشکیل شد. هرچند دانشکده برای انجام مأموریت دوم تا قبل از شیوع کرونا تا 15 درصد پیشرفت داشت اما با شیوع بیماری کرونا و ضرورت افزایش فعالیت مجازی این مأموریت نیز رشدی به میزان نزدیک به 100 درصد داشت. برای همین دانشکده وظیفه سومی را برای خود تعریف کرد که «تولید محتوا با کیفیت و ارائه خدمات زیرساختی فضای مجازی به واحدهای دانشگاه و توانمندسازی کارکنان و اعضای هیئت‌علمی» است. هرچند با شیوع کرونا و ضرورت افزایش فعالیت‌های مجازی توانمندی غیررسمی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است.

وی در ادامه ضمن بیان ضرورت توانمندسازی کارکنان و اعضای هیئت‌علمی در فعالیت‌های مجازی، بر آمادگی دانشکده یادشده برای آموزش کارکنان و اعضای هیئت‌علمی اذعان کرد و گفت: در صورت احصاء نیازهای آموزشی، برای آموزش اعضای هیئت‌علمی و کارکنان در حوزه فضای مجازی این دانشکده آمادگی دارد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمود متوسل، دکتر شهرزاد غیاثوندیان و سایر اعضا نیز ضمن تأکید بر ارتقا کیفیت محتوای تولید شده، ضرورت آموزش و حفظ حق معنوی تولیدکنندگان محتوا، به نیاز تهیه نرم‌افزاری بروز و کارآمد برای آموزش به دانشجویان و ارزشیابی آنان تأکید کردند.

در پایان جلسه دکتر رستمیان بر ضرورت پشتیبانی فنی و مالی معاونت‌ها و سایر واحدها از دانشکده مجازی برای افزایش و ارتقا زیرساخت‌های دانشکده مجازی برای ارتقا کیفیت محتوای تولیدی تأکید کرد و افزود: ظرفیت ایجاد شده در مجازی‌سازی که باعث سهولت، سرعت و کاهش هزینه آموزشی و کاری در دانشگاه شده است، ظرفیتی ارزشمند و غیرقابل‌چشم‌پوشی است و ضرورتاً باید ادامه یابد.

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *