محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری سومین جلسه هماهنگی هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره خودمراقبتی

جلسه هماهنگی هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش به بیمار در سالن شورای معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشگاه، جلسه هماهنگی  هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره خود مراقبتی و آموزش به بیمار  شنبه  24  خرداد  99  در سالن شورای معاونت فرهنگی دانشگاه، با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر نیکبخت رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر الهام شکیبازاده معاون آموزشی دانشکده بهداشت، دکتر علیرضا عباسی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، دکتر حسن برکتی سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده پرستاری و مهندس فهمیه خدمتکن از دانشکده مجازی و سایر کارشناسان و مهندسان  IT  دانشگاه   برگزار شد.
در ابتدا دکتر برکتی گفت:  هشتمین سمپوزیوم خودمراقبتی و پنجمین جشنواره ملی خود مراقبتی در تاریخ  2  مرداد مصادف با    Internatonal Self Care Day  برگزار می‌شود. جشنواره مصادف با روز جهانی خودمراقبتی و هم زمان با هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره ملی با هدف تشویق و ترویج فرهنگ خود مراقبتی، آگاهی بخشی و ارتقای آموزش بیمار و جامعه در سطح ملی برگزار می‌شود و آقای دکتر نیکبخت بعنوان رئیس جشنواره حضور دارند.
سپس دکتر رستمیان گفت: تداوم حضور کرونا در جهان، ما را به این نتیجه رسانده است که باید با آن همزیستی داشته باشیم همین موضوع باعث شده است تا محور اصلی سمپوزیوم و جشنواره سال جاری، کرونا باشد. خودمراقبتی به‌ معنای رفتارهای درست اجتماعی، آموزش به دیگران و مسئولیت‌ پذیری است و دارای جنبه‌ های مختلف جسمی، روانی و اجتماعی است که طبق سنوات گذشته به صورت سمپوزیوم برگزار خواهد شد و با وجود شرایط کنونی هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره خودمراقبتی و آموزش به بیمار به صورت وبینار برگزار می‌شود که برای گروه‌های هدف که شرکت کنند امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.
در ادامه دکتر شکیبازاده افزود: سه محور اصلی سمپوزیوم امسال خودمراقبتی جسمی در دوران همه گیری کووید۱۹، خودمراقبتی روانی و معنوی در دروان همه گیری کووید 19،  خودمراقبتی اجتماعی در دوران همه گیری کووید  19  است که به صورت وبینار سمپوزویوم ویژه همه گیری کووید  19  با امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
در ادامه دکتر نیکبخت رئیس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: خودمراقبتی در دوران کرونا برای همه مردم لازم است. شرکت در جشنواره برای همه دست اندرکاران خودمراقبتی و  فعالان آموزش بیمار در همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، ارگان‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی، تولیدکنندگان انواع رسانه‌های دیجیتالی و اپلیکیشن‌های تلفن همراه، هنرمندان، اساتید و دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی علاقه مند آزاد است.

متقاضیان برای شرکت در بخش جشنواره  باید به سایت  پنجمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش به بیمار به آدرسی که متعاقباً اعلام می‌گردد مراجعه  و مطابق راهنمای شرکت در جشنواره، اقدام کنند.
در پایان مقرر شد لینک سایت تا روز دوشنبه توسط طراح سایت سمپوزیوم ارائه شود و پوستر تهیه شده برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال شود.

 

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *