محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری مراسم تقدیر از رابطان سلامت پروژه ECD

مراسم تقدیر از رابطان سلامت طرح ارتقای رشد و تکامل همه جانبه دوران اولیه کودکی با حضور تعدادی از رابطان سلامت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، تقدیر از رابطان سلامت یک شنبه 10 اسفند 99  با حضور دکتر بهاره قره خانی کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت اسلامشهر، زهرا اسلامی نیا پژوهشگر و کارشناس فرهنگی سلامت معاونت فرهنگی، حمیرا پشتکوهی کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت اسلامشهر و جمعی از نماینده های رابطان سلامت برگزار شد.
دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی از همراهی، همدلی و تلاش های مستمر و دلسوزانه تمامی رابطان سلامت شهرستان اسلامشهر که بدون هیچ چشم داشتی برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم تلاش کردند، تشکر کرد.
دکتر رستیمان گفت: از زمان شروع طرح رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدایی کودکی (Early Childhood Development  ) که به صورت پایلوت مدل ارتقای تکامل همه جانبه دوران اولیه کودکی در منطقه چهاردانگه شهرستان اسلامشهر به مدت سه سال که توسط معاونت فرهنگی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال اجرا است که اقدام ارزشمندی است برای توانمندکردن رابطان سلامت و به خصوص مادران به منظور پایش و ارتقای رشد همه جانبه کودکان کشور عزیزمان که آینده سازان این مرز و بوم هستند.
نکته مهم در خصوص این طرح  تأکید بر توانمندسازی مادران به عنوان دلسوزترین مربی برای ارزیابی رشد و تکامل کودک خود و مشارکت آنان در مداخلات لازم در صورت بروز توقف یا کندی تکامل کودک است.
در این برنامه جامعیت خدمات از طریق ارجاع موارد در صورت لازم به مراکز تخصصی بیمارستان ضیائیان و مرکز ملی تحقیقات رشد و تکامل کودک در بیمارستان مرکز طبی کودکان پیش بینی شده است.
در این پروژه در کنار توانمندسازی کارکنان واحدهای بهداشتی (مراقبان و بهورزان) و هم چنین آموزش داوطلبین مردمی ( تا اکنون شصت جلسه آموزشی ) و مادران به منظور کمک به حل مشکلات اجتماعی خانواده ها و به منظور تقویت همکاری های بین بخشی شورای راهبردی زیر نظر فرماندار محترم اسلامشهر با حضور سازمان ها و نهادهای ذی نفع تشکیل شده است تا در صورت نیاز از خانواده های مددجو حمایت  شود.
رابطان سلامت  حاضر در جلسه نیز ضمن تشکر از این برنامه اظهار داشتند همه گونه همکاری و مشارکت در برنامه از طرف آنان صورت خواهد گرفت و اجرای این برنامه منجر به رشد و ارتقای سواد سلامت مادران در منطقه محروم چهار دانگه خواهد شد.
در پایان از نمایندگان رابطان سلامت با اهدای هدایایی قدردانی به عمل آمد.

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *