محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری مراسم نکوداشت هفته احسان و نیکوکاری به صورت مجازی

مراسم نکوداشت هفته احسان و نیکوکاری با حضور مشاور وزیر و مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، چهارشنبه 13 اسفند 99 به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری مراسمی به‌منظور قدردانی از خدمات خیرین سلامت، سازمان‌های مردم‌نهاد، مدیران و نمایندگان مشارکت‌های مردمی واحدهای تابعه دانشگاه به دعوت مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت برگزار شد.

ابتدا دکتر مسعود خسروانی مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه، ضمن خیرمقدم، هفته احسان و نیکوکاری را فرصتی برای بزرگداشت و تقدیر از انسان‌های نیک‌اندیشی دانست که با مشارکت در حوزه سلامت برای رفع آلام و دردهای بیماران تلاش می‌کنند و این مشارکت بسیار ارزشمند و مهم است.

سخنران اول مراسم که دکتر مهرنوش کاوه مشاور وزیر و مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود، ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی تهران که میزبان این مراسم بوده است گفت: هدف ما ایجاد فضای مناسبی است که خیرین و نیکوکاران با اطمینان خاطر و اطلاع از اولویت‌های حوزه‌های مختلف درمانی، بهداشتی، پژوهشی و دانشجویی در دانشگاه وارد همیاری و مشارکت شوند.

وی گفت: ما برای برنامه‌ریزی، سرعت عمل و انجام اقدام‌های مؤثر نیاز به نقشه‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام، فضاهای خیریه و سمن‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه‌ها داریم و ابراز امیدواری کرد تا این اطلاعات در اسرع وقت توسط مدیریت متناظر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت در دانشگاه‌ها گرفته شود.

وی همچنان به‌منظور وحدت رویه و تسهیل و تسریع در امور، مدیریت متناظر در دانشگاه‌ها را پل ارتباطی و هماهنگ‌کننده مشارکت‌های مردمی بین اداره کل و وزارت معرفی کرد.

سپس دکتر محمدرضا مدرسی هیئت‌علمی دانشگاه و فوق تخصص ریه کودکان و مدیرعامل بنیاد CF به نمایندگی از سمن‌های سلامت به فعالیت‌های این بنیاد به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی حمایت از بیماران CF، ایجاد سیستم ثبت بیماران در سطح کشور، بهبود شرایط این بیماران و تهیه بسته خدمتی و حمایتی از این بیماران پس از تأسیس این بنیاد، تهیه دستورالعمل درمانی یکسان با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران در سطح کشور و درمان بیماران در هراستان توسط متخصصان همان استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پزشکان، جلسات آموزشی برای والدین و وبینارها، فعالیت‌های بین‌المللی و همکاری با یونیسف اشاره کرد.

دکتر مدرسی همچنین پیشنهاد داد هر عضو هیئت‌علمی متناسب با تخصص خود در حوزه سمن‌ها ورود پیداکرده تا بتوان با استفاده از توان و دانش اعضای هیئت‌علمی و پزشکان به بیماران کمک کرد .

سپس در بخش بعدی مهندس پروا به‌عنوان داوطلب و همیار و خیری که در یکی از مناطق نیازمند یک پروژه بیمارستانی را در دست احداث دارد، به نقش مردم در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش تاریخی دانشگاه علوم پزشکی تهران در امر پرورش دانشمندان و نخبگان کشور، شناخت مردم از مراکز ارائه خدمات دانشگاه مانند بیمارستان‌ها و مراجعه بیماران به این مراکز، و قرار دادن دانشگاه به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و خیرین باشد و فعالیت‌ها و نیازها را به‌صورت بروشور به اطلاع خیرین برساند.

سپس دکتر خسروانی به نحوه تشکیل سمن، همکاری و مشاوره این مدیریت در ایجاد سمن‌ها توسط اعضا هیئت‌علمی، کارمندان و کارکنان دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی محور پس از تشکر از دکتر کاوه به مسئولیت‌پذیری اجتماعی تک‌تک افراد جامعه، همیاری و حضور خیرین در حمایت از درمان بیماران خصوصاً در زمان اپیدمی کرونا اشاره کرد.

وی گفت: به‌عنوان نمونه با توجه به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان هاو نیاز مبرم بیماران مبتلا به کرونا به اکسیژن، اقدام سریع خیرین برای رفع این مشکل ستودنی بود.

وی به همکاری دکتر مدرسی و خانواده ایشان در ساماندهی بیماران CF به‌عنوان یکی از اعضا هیئت‌علمی دانشگاه نیز اشاره کرد که لازم است اعضا هیئت‌علمی در موضوع سمن‌های سلامت ورود نمایند.

دکتر رستمیان همچنین از دکتر کاوه خواستار تسریع صدور مجوز موسسات خیریه واحدها و سمن‌ها از استانداری و وزارت کشور با توجه به درخواست‌های همکاران گروه پزشکی و بیماران، با توجه به تأخیر در صدور مجوز شد.

همچنین وی حضور خیرین در ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به حضور نخبگان کشور در این دانشگاه و ایجاد فرصت تحصیل بهتر برای دانشجویان را خواستار شد

و افزود: پلاک‌کوبی در دانشگاه در حال انجام است و این‌گونه یاد و خاطره خیر در دانشگاه باقی می‌ماند و خود یک نوع پیام خیرخواهی است.

در ادامه دکتر کاوه اشاره به بیماران خاص و مغفولت بیماران روانی که یکی از دغدغه‌های است اشاره کرد. و افزود: خیرینی در مناطقی که کودکان باهوش هستند مدرسه می‌سازند، نباید رها شوند و وقتی این کودکان به سطح دانشگاه می‌رسند نیز نیاز به حمایت خیرین دارند و حمایت از صندوق رفاه دانشگاه هم مدنظر قرار گیرد.

توضیح اینکه در پایان دکتر خسروانی ضمن قرائت اسامی 26  فعال مشارکت‌های مردمی به نمایندگی از جمعی از حامیان و مدیران دانشگاه، توسط دکتر رستمیان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *