محتوای خبری معاونت فرهنگی

تشکیل ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران

ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران در دفتر استانداری برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرهنگی، این جلسه چهارشنبه 5 دی 97 با حضور دکتر رستمیان دبیر کارگروه، دکتر دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر موسوی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ستایش معاون دادگستری تهران مروستی مدیر کل اجتماعی استانداری، دکتر وثوق از دبیرخانه ساغ کشورو مدیران کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و مدیران و کارشناسان  ادارات کل استان تهران و دانشگاه های علوم پزشکی در محل استانداری تهران تشکیل شد.
در ابتدا دکتر رستمیان با اشاره به مصوبات کارگروه بخصوص برخورد با زباله گردی و لزوم تفکیک زباله از عدم اجرای قانون مدیریت پسماند بشدت انتقاد کرد و گفت: عدم اصلاح شرایط فعلی و زباله گردی در تهران معضلات اجتماعی و بهداشتی عدیده ای را به دنبال دارد.
در ادامه  شریفی فرد، معاون سازمان مدیریت پسماند با اشاره به وجود بیش از 52 هزار مخزن روباز جمع اوری زباله و تولید بیش از هشت هزار تن زباله روزانه در تهران با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده از جمع آوری مرکز غیر مجاز تفکیک زباله تقی آباد و پیگیری مرکز خلازیر، از آغاز طرح اصلاح فرایند جمع اوری زباله در برخی مناطق تهران از جمله منطقه سیزده، تجمیع مخازن در مجموعه های شهرک ها  و آغاز تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تهران خبر داد. ستایش معاون دادگستری استان تهران نیز با بیان اینکه می بایست قانون مدیریت پسماند اجرا شود از همکاری دادگستری و کمک به ادارات مسئول در این زمینه خبر داد.
سپس بازگیر رییس محیط زیست تهران با ارایه گزارش اقدامات کارگروه مبارزه با آلودگی هوا اعلام کرد فقط در شهر تهران روزانه بیش از دوازده میلیون لیتر بنزین مصرف میشود که بسیار بیشتر از آمار جهانی است. وی از تجهیز چهارصد واحد صنعتی بزرگ در تهران به سیستم فیلتراسیون آلاینده های خود خبر داد و گفت: تشدید برخورد با خودروها و صنایع آلاینده در دستور کار قراردارد. در ادامه  دکتر دلاوری با اشاره به سابقه طرح موضوع آلودگی هوا در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: سهم آلاینده های هوا و نوع مداخله و پیشرفت برنامه می بایست  مشخص شود. ضمنا مقرر شد سازمان مدیریت پسماند با ادامه اصلاح فرایندهای جمع آوری زباله تدوین برنامه مدیریت پسماند را با جدیت ادامه دهد.
 جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضا و تصویب موارد به پایان رسید.
خبرنگار و عکس: علیرضا عباسی

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه