محتوای خبری معاونت فرهنگی

تشکیل نهمین جلسه کارگروه سلامت در محل استانداری تهران با حضور معاونان فرهنگی و بهداشت دانشگاه

نهمین جلسه کارگروه سلامت استان تهران یکشنبه 19 آبان 98 با حضور معاونان فرهنگی و بهداشت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر عبد الرحمان رستمیان، معاون فرهنگی و مشاور اجتماعی ریاست دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از اعضا دستورات جلسه را بیان کرد.
سپس دکتر سلمانی رئیس اداره طب کار وزارت بهداشت در خصوص اهمیت اجرای  بسته پایه خدمات سلامت کارکنان دولت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با توجه به اهمیت و نقش نیروی انسانی در رشد و توسعه کشور این برنامه در چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور به ریاست رئیس جمهور محترم مصوب و برای اجرا به استان ها  ابلاغ شده است و اجرای آن ضمن حفظ و ارتقا سلامت کارکنان دولت باعث کاهش بار بیماری ها و هزینه های درمان نیز می شود.
دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به لزوم هماهنگی معاینات شغلی و انجام معاینات ادواری کارکنان دولت برابر برنامه اشاره کرد  و از استانداری خواست همه ادارات مکلف شوند برابر برنامه و راهنمای ارائه شده در بسته خدمات سلامت کارکنان اقدام کنند و موضوع به ادارات کل استان و شهرستانها ابلاغ شود.
دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با بیان اهمیت طرح و پیگیری موضوع سلامت کارکنان و ارتقا سواد سلامت آنها به پیشگیری از بیماری های شغلی و همچنین غیر واگیر اشاره کرد و گفت: دانشگاههای علوم پزشکی استان آماده کمک به ادارات در اجرای این برنامه هستند.
 
در ادامه دکتر رستمیان با تقدیر و تشکر از پیامگزاران سلامت  ادارات برای مشارکت در برنامه های سلامت، اقدام اصولی و علمی برای مراقبت از سلامت کارکنان را مهم دانست وبا تاکید بر لزوم انجام معاینات شغلی برابر بسته ارتقا سلامت کارکنان، تشکیل شورای سلامت ادارات را خواستار شد.
وی  طرح رشد و تکامل همه جانبه دوران کودکی را که به صورت پایلوت توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر در حال اجرا است را تشریح کرد و با تقدیر و تشکر از استاد دکتر ملک افضلی گفت: در این طرح بیش از 950 مادر و کودک از بدو تولد شرکت داشته و مادران و رابطان ضمن دریافت آموزشهای متنوع در حوزه های سلامت جسمانی، روانی ، اجتماعی و معنوی ، توانمند شده و رشد و تکامل کودکان خود را در ابعاد مختلف سلامت در قالب پرسش نامه های تهیه شده  رصد می کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در صورت نیاز با همکاری رابطان سلامت به مراکز پیش بینی شده در طرح ارجاع داده می شوند و اختلالات رشد و تکامل کودکان نیز پیگیری می شود.
وی به اهمیت آموزش و ارتقا سواد سلامت مادران و رابطان اشاره کرد و گفت: مشارکت بین بخشی خوب و سازنده ای در اجرای این طرح از یک سال و نیم گذشته وجود داشته است و سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز از چگونگی اجرای طرح بازدید کرده اند، همچنین این طرح در فرهنگستان علوم پزشکی نیز مطرح شد و فرهنگستان نیز حمایت خود را در این خصوص اعلام کرده است.
وی  از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و ادارات شهرستان اسلامشهر و بخش چهار برای حمایت و همکاری در اجرای طرح تقدیر و تشکر کرد.
دکتر دلاوری نیز گفت: در این طرح مادران با آموزش های متنوع در حوزه های مختلف سلامتی و اجتماعی توانمند شده  و نتایج ارزنده این طرح به کشور تعمیم می یابد.
در ادامه دکتر رستمیان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مصوبات کارگروه درباره موضوعات فاضلاب تهران، زباله گردی و کودکان کار  و لزوم اقدام اساسی در رفع آنها از استاندار تهران برای حمایت و پیگیری موضوعات مطرح شده تقدیر و تشکر کرد.
 
در پایان حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار با جمع بندی موضوعات مطرح شده در کارگروه نهم، از اعضا بخصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پیگیری موضوعات و مصوبات تقدیر کرده و بر لزوم همکاری اعضای شورای اداری استان در اجرای بسته ارتقا سلامت کارکنان تاکید کرد و گفت: موضوع به ادارات استان و شهرستانها ابلاغ خواهد شد همچنین با توجه به اجرای موفق طرح رشد و تکامل کودکان در اسلامشهر سایر شهرستانهای استان نیز در خصوص اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.
خبر و عکس: حسین میری

 

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه