محتوای خبری معاونت فرهنگی

تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امضا شد

مراسم عقدتفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام روز چهارشنبه 23 آبان 97 برگزار شد.

گالری تصاویر
در این نشست ابتدا دکتر باقرزاده، دبیر فعالیت های جهادی دانشگاه ضمن ابراز خوشحالی از عقد این تفاهم نامه مختصری از فعالیت های جهادی دانشگاه را بیان و ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی سازمان ها و نهادهای مختلف بتوان گام های موثری در محرومیت زدایی و رفع محرومیت از مناطق حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار کشور برداشت.
سپس دکتر محمد ودود حیدری، مسئول قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رضوان الله علیه  نیز ضمن ابراز خوشحالی از این تفاهم ارزشمند با هدف هم افزایی و بسیج امکانات دانشگاه و قرارگاه يادشده در جهت حل مشکلات مردم گفت: باید توجه داشت که کارهای سرسری معمولا به نتیجه مطلوب نمی رسد و از ابتدا باید هدف و خروجی مشخصی تعریف و معین شود و مرحله به مرحله به سمت آن پیش رفت بطوری که موجبات امیدواری مردم  به بهبود اوضاع و نیز رضایت داوطلبان را فراهم کند.
وي افزود: ما تجربیات زیادی در کارهای جهادی در استان های مختلف داریم که می تواند چراغ راه باشد و البته این بار با توجه به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران که از دانشگاه های مادر کشور است امیدواریم این تفاهم نامه بعنوان طرحی پایلوت براي عقد تفاهم نامه با سایر دانشگاههای کشور باشد.
دکتر محمد ودود حیدری در ادامه افزود: یکی از کارهای مهم در محرومیت زدایی ایجاد اشتغال است اگر بتوانیم طرح های اشتغال زا اجرا کنیم می توانیم به ریشه کنی فقر و محرومیت در منطقه هدف امیدوار باشیم.
در ادامه دکتر عبدالرحمن رستمیان رئیس ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه ضمن اشاره به شناخت نامبرده از دکتر حیدری به عنوان فردی مخلص و خوش نیت افزود: وقتی کار مخلصانه و برای رضای خدا باشد خداوند نیز توفیق در کار را عنایت خواهد کرد.
وی سپس ضمن اعلام حمایت ریاست دانشگاه و نیز مجموعه های مرتبط  دانشگاهی از اردوهای جهادی و و ورود همه ارکان دانشگاه به حوزه اجتماعی و و مسئولیت پذیری مدنی گفت: مسئولیت مدنی و فعالیت های داوطلبانه در همه جای دنیا مرسوم و زاییده فطرت پاک انسانی است و حتی در برخی از کشور ها این فعالیت ها برای استخدام و حتی پذیرش برای ادامه تحصیل در دانشگاه نیز امتیاز دارد و البته اتفاق خوبی که در معاونت اجتماعی افتاده این است که به حوزه مسئولیت اجتماعی توجه بیشتری شده و برای فعالان این حوزه و متخصصاني که احساس مسئولیت می کنند و داوطلبانه وارد عرصه تلاش برای رفع نیاز هم نوعان خود می شوند امتیازاتی در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه ادامه داد: نقشه مناطق محروم در حاشیه شهر و مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده و خانواده های محروم توسط معاونت بهداشت و مراکز بهداشت شناسایی شده اند که در این امر معاونت بهداشت و نیز دکتر قیوم زاده رئیس مرکز بهداشت جنوب همکاری خوبی با این معاونت داشتند و امیدواریم با توجه به اطلاعات و مستندات موجود در این راه موفق عمل کنیم.
در پایان دکتر رستمیان رئیس ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه و دکتر محمد ودود حیدری تفاهم نامه همکاری مشترک دو سازمان را با هدف محرومیت زدایی و خدمت به مردم مناطق محروم امضا کردند. 

متن این تفاهم نامه به شرح زیر است: 
تفاهم­نامه همکاری بین ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه جهادی خدمت ­رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 
این تفاهم­نامه در راستای همکاری­های برون­سازمانی در جهت هم­افزایی و دستیابی به اهداف مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه جهادی خدمت­رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت­زدایی و بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری و کاهش آسیب­های اجتماعی مرتبط با بهداشت و درمان از مناطق حاشیه­ای شهر تهران منعقد می­ شود.
ماده یک) مشخصات و نشانی طرفین
معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی آقای دکتر عبدالرحمن رستمیان به عنوان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه و رئیس ستاد فعالیت­های جهادی دانشگاه به آدرس تهران- خیابان قدس- ابتدای خیابان ایتالیا- پلاک 49 (ساختمان شفا) طبقه سوم- تلفن 42910323
قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به نمایندگی آقای دکتر محمد ودود حیدری به عنوان مسئول قرارگاه جهادی خدمت­رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به آدرس تهران- خیابان کریم خان زند- خیابان استاد نجات اللهی- خیابان لباف- پلاک 13 – تلفن ۸۸۹۰۲۱۲۳
ماده دو) موضوع تفاهم­نامه
بر اساس این تفاهم­نامه همکاری میان معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران که (از این پس دانشگاه نامیده می­شود) و قرارگاه جهادی خدمت­رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) (که از این پس قرارگاه نامیده می­شود) جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی، پیشگیری و رفع آسیب­های اجتماعی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره­ای در حوزه سلامت و امور فرهنگی، احداث و نوسازی تأسیسات و زیرساخت­های مرتبط با سلامت جهت رفع محرومیت از مناطق حاشیه جنوب شهر تهران بویژه منطقه لهک منعقد می­شود.
ماده سه) مدت زمان اعتبار تفاهم­نامه
مدت اعتبار این تفاهم­نامه یکسال شمسی از تاریخ امضاء خواهد بود که با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.
ماده چهار) قلمرو مکانی تفاهم­نامه
اجرای مفاد این تفاهم­نامه در محدوه تحت پوشش دانشگاه و مناطق برگزاری اردوهای جهادی توسط واحدهای تابعه دانشگاه،کانون­های خیریه و جهادی و گروه­های جهادی همکار قرارگاه جهادی خدمت­رسانی ستاد خواهد بود.
 ماده پنج) مفاد تفاهم­نامه
برای انعقاد قرارداد در جهت محرومیت­زدایی و فعالیت­های جهادی کمیته مشترکی حداکثر به تعداد سه نفر از هر طرف تفاهم تشکیل و در مورد پروژه های مشترک و جزئیات آن تصمیم­گیری خواهند کرد. در صورت درخواست این کمیته حضور افراد مطلع در این کمیته با تایید اعضای کمیته و بدون حق رأی بلامانع می­باشد.
دانشگاه و قرارگاه اطلاعات موجود از محلات حاشیه استان تهران و همچنین لایه­های مختلف محرومیتی و اقدامات انجام شده را که مورد نیاز طرف مقابل باشد را با درخواست هر یک از طرفین، مبادله خواهند نمود.
طرفین تفاهم می­کنند که جهت محرومیت­ زدایی در حوزۀ سلامت و نیز کاهش و پیشگیری از آسیب­های اجتماعی مناطق مورد نظر پروژه­های مشترکی را طراحی و قراردادهای جداگانه­ای را برای هر پروژه منعقد و در اجرای آن مشارکت نمایند.
در اجرای پروژه­های مشترک تأمین نیروهای تخصصی حوزه سلامت و پشتیبانی­های لازم بر عهده دانشگاه و حمایت و پشتیبانی و نیز بهره­گیری از دیگر گروه­های جهادی بر عهده قرارگاه خواهد بود مشخصات دقیق و جزئیات مربوط به هر پروژه در قراردادهای مربوطه مشخص خواهد شد.
تبصره: تعهدات دانشگاه و قرارگاه در حدود سطح مقدورات و امکانات موجود خواهد بود.
برای هر گونه فعالیت در محلات حاشیه نشین و محروم تحت اشراف دانشگاه با هماهنگی طرفین تفاهم­نامه ابتدا بررسی و مطالعات لازم انجام و سپس برای اقدامات مشترک توافق خواهند شد.
 خبر: فصیحی
عکس:حسین میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه