محتوای خبری معاونت فرهنگی

جلسه مشترک گروه غیرواگیر و دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه ها

نشست تخصصی برای استقرار سند کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر استان در محل دبیرخانه ساق دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، نشست تخصصی برای استقرار سند کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر استان با حضور مدیران گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی و روئسای دبیرخانه های سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران  یک شنبه 20 تیر 1400در محل دبیرخانه ساغ دانشگاه برگزار شد.
دکتر گوهر محمدی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه شهید بهشتی، در ابتدای جلسه سند بیماریهای کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر را نقشه راه ملی برای کاهش عوامل خطر و پیامدهای ناشی از بیماری های غیرواگیر دانست.
وی گفت: اجرای این سند نیازمند مشارکت همه ذینفعان در بخش سلامت و سایر بخش ها و همچنین مشارکت افراد است، سند در کارگروه سلامت استان ارایه می شود.
سپس دکتر علیرضا عباسی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به این نکته اشاره کرد که برنامه کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیرکه با توجه به ویژگی های استان تهیه شده، با تصویب  در کارگروه سلامت استان، مسیر را برای مشارکت سایر ذینفعان تسهیل می نماید و دبیرخانه ساغ آماده همکاری لازم با گروه مبارزه با بیماریهای غیر واگیر دانشگاه برای اجرایی کردن این سند و جلب مشارکت بین بخشی است.
در ادامه دکتر آزیتا کریمی، سرپرست گروه غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: سند کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر استان را در 13 محور به صورت مبسوط تهیه شده و  در کارگروه استان که با حضور استاندار تشکیل و مطرح می شود و چند پیشنهاد مشخص از جمله بیماری دیابت نیز ارایه می شود.
سپس دکتر فاطمه نوائیان، رئیس گروه غیرواگیر دانشگاه شهید بهشتی، گفت: با وجود همه گیری کرونا  و درگیر شدن قشر عظیمی از خانواده ها با این معضل، بهتر است بخشی از سند جاری را به موضوع کرونا، اثرات و پیامدهای آن اختصاص دهیم و مداخلات باید متناسب با عوامل خطر و بار بیماری های غیر واگیر در استان و در راستای سند باشد.
در پایان مقرر شد، سند بیماریهای غیرواگیر به همراه چند برنامه اجرایی مشخص توسط گروه غیرواگیر دانشگاه در کارگروه سلامت استان مطرح و پیگیری های لازم انجام شود.

 

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *