محتوای خبری معاونت فرهنگی

جلسه هم اندیشی وقفیات و رقبات دانشگاه با حضور معاون فرهنگی دانشگاه برگزار شد

تمامی واحد های تحت پوشش دانشگاه باید وضعیت املاک وقفی و رقبات خود را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کنند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، جلسه هم اندیشی با موضوع ساماندهی وقفیات و رقبات دانشگاه و یکپارچه سازی اطلاعات املاک وقفی و مستندسازی دقیق آن برای حداکثر بهره گیری در امور دانشگاه، ۸دی ماه ۹۸  با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی، مدیران و مسئولان برخی از واحدهای مرتبط در سالن شورای ساختمان شفا برگزار شد.
ابتدا دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه ضمن تشکر از حضور مدیران، مسئولان و حضار در این جمع گفت: در این نشست که پس از بررسی های لازم و پیگیری های مستمر این مدیریت در خصوص وقفیات و رقبات دانشگاه در بخش های مختلف در سال ۹۸ برگزار می شود، همه مباحث مربوط به املاک وقفی و رقبات مربوط به آن در دانشگاه بررسی و مطرح می شود، ضرورت دارد بانک اطلاعات کامل و مدارک  املاک وقفی و اسناد رقبات مربوط به آن تهیه شود تا پس از بررسی و پیگیری مشکلات موجود و رفع نواقص مستندات در سازمان اوقاف برای بهره برداری بیشتر، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از املاک تفکیک شده واحدهای تابعه گفت: اجرای نیات واقف طبق وقف نامه و توسعه و ترویج فرهنگ وقف از اولویت‌های این مدیریت است.
سپس سید قاسم حسینی، مدیر حقوقی دانشگاه افزود:  اگراین جلسات به صورت مستمر و ماهانه با حضور خود مسئولان مرتبط برگزار شود قطعاً کارایی و اثربخشی بهتری خواهد داشت.
همچنین وی عنوان کرد:  اگرتقویت فرهنگ خیر در راستای سیاست ها و اهداف دانشگاه ترویج شود می تواند در حوزه سلامت بسیار تاثیرگذار باشد و لازم است در تمام ابعاد وقف، صلح، هبه و به طور کلی خیراندیشی، کار فرهنگی انجام داد.
شعله سعادت، رئیس اداره خیرین و اوقاف به انعقاد تفاهم نامه جدیدی بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اشاره کرد و گفت: با از سر گرفتن جلسات شورای داوری وقف در سازمان اوقاف، همه اموری که نیاز به طرح در این شورا و تصمیم گیری مسئولان سازمان اوقاف دارد، بررسی و به نتیجه خواهد رسید. وی به لزوم تسریع پلاک کوبی املاک درمانی طبق نیت واقف در وقف نامه تاکید کرد.
در ادامه دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی سلامت محور با تاکید بر پیگیری امور مرتبط با املاک وقف شده به دانشگاه توسط هر یک از واحدها به طور ویژه، از همه مسئولانی که اقداماتی در این زمینه انجام دادند تشکر کرد و افزود: با توجه به ارتباط خوبی که با رئیس سازمان اوقاف استان تهران برقرار شده و تعیین نماینده ای از سوی ایشان برای رسیدگی ویژه به امور وقفی در حوزه سلامت، امیدوار هستيم با ایجاد بستری مناسب در خصوص توسعه فرهنگ وقف و رسیدگی به امور جاری مرتبط با رقبات آن می توان اقداماتی موثر برای حمایت از دانشگاه انجام شود.
دکتر حسن برکتی، مدیر مولفه های اجتماعی موثر برسلامت  نیز در خصوص توسعه فرهنگ وقف با اشاره به لزوم تدوین محتوای مناسب برای بسترسازی همکاری و مشارکت مردم، اساتید و خانواده دانشجویان در این زمینه، راهکار های مناسبی را به حضار ارائه داد.
در پایان مقرر شد کارگروهی به این منظور با جلسات مستمر به صورت ماهانه با مسئولیت مدیریت مشارکت های مردمی تشکیل شود  و همه مستندات موقوفات و رقبات دانشگاه با همکاری واحدها وکمیته مستندسازی، مدیریت های  امور حقوقی و مالی دانشگاه برای تکمیل بانک اطلاعاتی یکپارچه در حوزه وقف ساماندهی شود.
توضیح اینکه با توجه به فرصت های موجود از جمله ارتباطات و تعاملات مناسب دانشگاه و سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران و برخی از شهرستان ها، دانشگاه تهران، سازمان هلال احمر و در صورت لزوم متولیان اصلی وقف برای رفع مشکلات موجود، تعاملات لازم انجام خواهد شد، همچنین تمامی واحدهای تحت پوشش دانشگاه باید وضعیت املاک وقفی و رقبات خود را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کنند و در صورت نیاز به حمایت باتوجه به ارتباطات و تعاملات بین بخشی ایجاد شده به ستاد ارجاع داده شوند.
خبر: شعله سعادت

 

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه