محتوای خبری معاونت فرهنگی

در آستانه چهارمین همایش طبیب روحانی/ دکتر پرویز: هدف از برگزاری همایش طبیب روحانی معرفی الگوهای نمونه به کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی است

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاون فرهنگي دانشگاه با اشاره به انتخاب و تجليل از مرحوم آيت‌الله العظمي بهجت (ره)، مرحوم آيت‌الله كشميري (ره) و آيت‌الله حسن زاده آملي در دوره‌هاي پيشين همايش طبيب روحاني، هدف از برگزاري اين همايش را معرفي الگوهاي نمونه تحت عنوان طبيب روحاني به كاركنان، دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه عنوان كرد.

دكتر پرويز معاون فرهنگي دانشگاه در گفت‌وگويي با خبرنگار روابط عمومي با بيان اينكه چهارمين همايش طبيب روحاني چهارشنبه 20 خرداد 94 در سالن آمفي تئاتر سازمان مركزي دانشگاه برگزار خواهد شد به رسالت برگزاري همايش طبيب روحاني در دانشگاه اشاره كرد و گفت: طي سال‌هاي گذشته، هيات رئيسه و رييس وقت دانشگاه تصميم گرفتند در كنار پرداختن به مسائل تخصصي حوزه طب و پزشكي امروز، از حضور افرادي كه مي‌توانند به‌عنوان طبيب روحاني درمان مسائل و مشكلات روحي مؤثر باشند، بهره‌مند شوند و از اين افراد كه با سيره عملي و تأليفات و نشر دانش خود، به پيشرفت معنوي جامعه كمك مي‌كنند، تجليل كنند.
وي مبحث طبيب روحاني را برگرفته از كلام گوهربار حضرت اميرالمؤمنين (ع) در خطبه 107 نهج‌البلاغه دانست و افزود: در اين خطبه از نهج‌البلاغه، حضرت علي (ع) در توصيف خصوصيات پيامبر اكرم (ص)، ايشان را به طبيبي تشبيه مي‌كند كه توانايي‌هاي خود را در حوزه طب روحاني به كار مي‌گيرد و به دنبال يافتن بيماراني است كه دچار مشكلات و اختلالات معنوي هستند. بر اين اساس، قرار شد تا همايش طبيب روحاني هر از چند گاه در دانشگاه برگزار شود و شخصيت‌هايي كه به‌عنوان طبيب روحاني برگزيده مي‌شوند، مورد تجليل قرار گيرند.
دكتر پرويز با اشاره به انتخاب آيت‌الله جوادي آملي در چهارمين دوره از همايش طبيب روحاني گفت: همراه با هيات رئيسه و رييس دانشگاه خدمت آيت‌الله رسيديم و ضمن استفاده از بيانات ايشان، در رابطه با اين همايش اطلاع‌رساني كرديم.
معاون فرهنگي دانشگاه افزود: آيت‌الله جوادي آملي با اين موضوع، متواضعانه برخورد كردند و عنوان كردند كه خود را شايسته اين عنوان نمي‌دانند.اما با اصرار دانشگاهيان پذيرفتند تا همايش به نام ايشان برگزار شود و خود ايشان نيز در اين مراسم حضور پيدا كنند.
وي ادامه داد: با هماهنگي بنياد فرهنگي اسراء كه فعاليت‌هاي فرهنگي مرتبط با آيت‌الله جوادي آملي را دنبال مي‌كند، جلساتي از سوي دانشگاه برگزار شد و با پيگيري همكاران معاونت فرهنگي و دبير اجرايي همايش، فهرست اموري كه بايد در همايش موردتوجه قرار گيرد، آماده شد و اميدواريم همايش طبيب روحاني اين دوره، با موفقيت و شكوهي هرچه بيشتر برگزار شود.
دكتر پرويز از نشر و توزيع كتاب طبيب روحاني در چهارمين دوره همايش، همچون دوره‌هاي پيشين خبر داد و گفت: اين كتاب، توسط يكي از نويسندگان خوب كشور به نام حجت‌الاسلام دكتر مسلم گريواني تحت عنوان " نگرش‌ها و منش‌هاي عارفانه آيت‌الله جوادي آملي" به تأليف رسيده است.
خبرنگار: زهرا صادقي

نشست خبري چهارمين همايش طبيب روحاني نكوداشت مقام آيت الله جوادي آملي/ دكتر عيسي زاده: هدف اصلي، جلب توجه جامعه پزشكي به سلامت معنوي و روحاني است
(+ فيلم) برگزاري چهارمين همايش طبيب روحاني/ انتشار فرمايشات حضرت آيت‌الله جوادي آملي در ديدار با مسئولان دانشگاه
با حضور مشاور عالي رييس دانشگاه نشست كميته اجرايي چهارمين همايش طبيب روحاني برگزار شد

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم