محتوای خبری معاونت فرهنگی

دومین جلسه‌ همکاری بین بخشی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شد

دومین جلسه‌ همکاری بین بخشی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تحت عنوان دانشگاه و بیمارستان عاری از دخانیات باحضور معاون اجتماعی فرهنگی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جلسه روز سه شنبه  27 آذر 97 در دفتر معاونت اجتماعی فرهنگی، با حضور دکتر رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی، دکتر مسجدی رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، صدر مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، دکتر توکلی کیا مدیر پروژه و متخصص اجتماعی پزشکی و اسلامی نیا کارشناس فرهنگی سلامت معاونت اجتماعی برگزار شد.
در ابتدا دکتر رستمیان گفت: به منظور برنامه ریزی برای مبارزه با مصرف مواد دخانی و حفظ سلامت عمومی، برآن شدیم که با همکاری بین بخشی،  فعالیت های پیشگیرانه افراد مبتلا به مصرف فرآورده های دخانی و خدمات مشاوره ای ترک دخانیات را در خدمت اولیه بهداشتی ادغام و زمینه های گسترش وحمایت از مراکز مشاوره ای و درمان غیردولتی ترک مصرف مواد دخانی را فراهم کنیم.
معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ضمن تشکر از تشکل و فعالیت جمعیت مبارزه با استعمال دخانی، انتظار می رود در این روزهایی که مجلس در حال تصویب بودجه است فریاد مبارزه با دخانیات در رابطه با افزایش عوارض آن بلند شود طبق آثار مقایسه وضعیت مالیات دخانیات کشورهای منطقه مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در منطقه جزء پایین ترین کشور هستیم و نمی توانیم از عوارض سیگار در جهت افزایش سطح سوادسلامت  و شاخص های سلامت گسترش فضای فیزیکی و آموزشی و بهبود تغذیه دانش آموزان بهره برداری کنیم.
دکتر رستمیان ادامه داد: ما پیگیر موضوع گنجاندن ترک سیگار در اعتبار بخشی بیمارستان ها هستیم. دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام پروژه ترک دخانیات در سطح دانشگاه با مشارکت دانشگاه تهران است، همچنین تابلوی ساختمان عاری از دخانیات آماده نصب در ساختمان معاونت اجتماعی می باشد که بزودی ساختمان شفا عاری از دخانیات می شود.
دکتر مسجدی گفت: جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، جمعیتی مردم نهاد است که به همت تعدادی از پزشکان و اساتید دانشگاه به منظور مبارزه با استعمال دخانیات و افشای بیماری های ناشی از آن و مضرات گسترده دیگر در زمینه های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تاسیس شد.
در ادامه رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: هدف از تشکیل این سازمان آگاهی رسانی و آموزش مردم، پیشگیری و ترک استفاده از دخانیات، جلب همکاری نهادهای دولتی و نهادهای بین المللی برای مقابله با شیوع دخانیات و همکاری و مشاوره با کارشناسان داخلی و خارجی جهت بهره گیری بهینه امکانات و اعتبارات در کلیه زمینه های مربوط به استعمال دخانیات است.
در پایان مقرر شد دستور العمل اجرای بیمارستان بدون دخانیات تهیه وتنظیم شود و برگزاری همایش مبارزه با استعمال دخانیات برای کنترل انواع بیماری های غیرواگیر با کاهش قطع مصرف سیگار در دستور کار قرار گیرد.
گزارش : زهرا اسلامی نیا
عکس : حسین میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه