محتوای خبری معاونت فرهنگی

دومین جلسه کمیسیون ماده یک ارتقا برگزار شد/ اعلام عناوین فعالیت های اجتماعی که شامل کسب امتیاز می شود

جلسه کمیسیون ماده یک ارتقای اعضای هیئت علمی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دومین جلسه کمیسیون ماده یک ارتقا اعضای هیئت علمی 24 اردیبهشت با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
 در ابتدای جلسه دکتر حسن برکتی مدیر مؤلفه های مؤثر بر سلامت ضمن تشکر از فعالیت اساتید در عرصه اجتماعی، گزارشی از فعالیت های کاهش آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، ارتقاء سطح سلامت و پیشگیری و مسئولیت اجتماعی به اعضای هیئت علمی داد.
وی افزود: با توجه به دستورالعمل اجرایی ماده یک آئین نامه ارتقای اعضای هئیت علمی فعالیت اجتماعی همانند فعالیت فرهنگی می تواند به عنوان مصادیق معرفی شده و امتیازدهی انجام شود.
مدیر مؤلفه های مؤثر بر سلامت افزود: نمونه هایی از تجربه های قبلی در خصوص حضور اساتید در عرصه فعالیت های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت می توان به همایش دست های مهربان اشاره کرد که اساتید برای خدمت رسانی به جامعه اقدام کردند و امتیاز به آنها تعلق گرفت.
دکتر برکتی گفت: از این دست فعالیت های اجتماعی که می توان به آن اشاره کرد شامل: ایجاد و راه اندازی نظام مراقبت های اولیه بهداشتیPHC توسط اساتید، تشکیل انجمن ها به تفکیک بیماریها مانند لوپوس ،ام اس، هموفیلی، اهدای عضو ایرانیان، دیابت  و پاسخگویی اعضای هیات علمی به سوالات مردم، حضور اساتید در سازمان ها اعم از آموزش و پرورش و غیره به عنوان سخنران و ایجاد کارگاه در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.
سپس حجت السلام والمسلمین دکتر عیسی زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به عناوین جدول ارتقاء در خصوص مراجع امتیاز دهی، پیشنهاد اصلاح داد و افزود: دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی به عنوان مراجع ذیصلاح ارائه مجوز برای سخنرانان با مضامین سلامت اجتماعی جهت کسب امتیاز ماده یک هستند.
در ادامه دکتر محقق افزود: قالب بحث های اجتماعی مانند فرهنگی، از آئین نامه مذکور باید تبعیت کند و عناوین اجتماعی همانند عناوین فرهنگی به کار روند. وی افزود: تنها به کاهش آسیب و معضلات اشاره نشود، بلکه نکات مثبت و ارتقایی مانند بستر سازی در راستای  حفظ سلامت نیز در نظر گرفته شود.
در ادامه دکتر ناطق پور دیگر عضو کمیسیون، به انطباق امتیاز مصادیق اجتماعی با آئین نامه ارتقاء تاکید کرد.
دکتر جهانشیر که به عنوان نماینده معاونت آموزشی در جلسه حضور داشت، در خصوص اطلاع رسانی مصادیق جدید حوزه ی فعالیت های اجتماعی صحبت کرد وافزود:  مصاحبه جامع از طریق سایت و همکاری با دانشکده مجازی و ساخت پادکست و انتشار آن از طریق شبکه های اجتماعی می تواند راه مناسبی در این زمینه باشد.
در پایان دکتر رستمیان معاون فرهنگی و جانشین رئیس دانشگاه در کمیسیون ماده یک ارتقا، با اشاره به بهره گیری از تجربیات بین المللی در حوزه فعالیت های اجتماعی به تجربه کشورهایی مانند هند در این خصوص اشاره کرد، که  20 درصد از فعالیت های اساتید و فراگیران به فعالیت های اجتماعی و شرکت های درآمدزا 2 درصد از سود خود را به مسئولیت پذیری اجتماعی تخصیص داده اند.

عناوین فعالیت های اجتماعی که شامل کسب امتیاز از ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی می شود به شرح زیر است
:
   - هرگونه فعالیت داوطلبانه و عام المنفعه و سلامت  اجتماعی سمن ها و خیریه ها ( حداقل به مدت یکسال)
   - هرگونه فعالیت علمی در راستای کاهش آسیب اجتماعی و ارتقا سطح سلامت جامعه
   - عضويت يا همكاري اساتيد با تشكل هاي علمی با فعالیت در حیطه اجتماعی
   - عضویت یا همکاری در زمینه های سلامت  اجتماعی با نهادها یا سازمان های خارج از دانشگاه با هماهنگی دانشگاه
   - سخنراني در دانشگاه با مضامین سلامت اجتماعی با هماهنگی دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی  برا ی اساتید، دانشجویان، کارمندان و عموم مردم
   - تقديرنامه استانی و كشوري در حیطه سلامت اجتماعی
   - برگزاری کارگاه سلامت اجتماعی با تاکید بر مؤلفه های اجتماعی سلامت و همکاری یاتدریس و یا شرکت در دوره های آموزشی مرتبط

خبر و عکس: میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه