محتوای خبری معاونت فرهنگی

شعار روز پنجم هفته سلامت

روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه

با توجه به نامگذاری روز پنجم هفته سلامت به عنوان روز روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا معاونت فرهنگی دانشگاه پیامي صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، پیام به شرح زیر است:
درست است که کرونا یا همان کووید  19 خسارت‌های زیادی به باور آورد اما باعث پیدایش و ظهور زیبایی‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی بسیاری دربین هموطنانمان شد و معلوم شدکه چقدر یکدیگر را دوست داریم و به هم عشق می‌ورزیم.
در این میان روحانیون، نهادهای دینی مثل مداحان و هیئتی ها، خیرین، آستان قدس رضوی، گروه جهادی نرجس خاتون، مجمع امام رضایی‌ها و نیروهای مردمی بسیاری همدلی مشهودی داشتند.
با نصب بنر و پلاکاردی با عنوان: « محل ثبت نام داوطلبان حوزه سلامت» در محل   معاونت فرهنگی عدهٔ زیادی از هموطنان به همراه گروه‌های جهادی که از قبل در ستاد فعالیت‌های جهادی عضویت داشتند خواستار کمک به بیماران کرونایی شدند.
از اسفند ماه گذشته با توجه نیاز و تامین اقلام محافظتی، بهداشتی و درمانی، همدلی مومنانه‌ایدر جامعه برپا و در این میان روحانیون، نهاد دینی و مردمی توسعه پیدا کرده و خانه ها، مساجد، حسینیه‌ها وهیئت‌ها به محل تولید اقلام محافظتی تبدیل شدند. تولید شیلد، ماسک، گان، و بسیاری کالاهای ضروری دیگرشروع شد. تهیه آذوقه ماه رمضان برای خانواده‌های کم در آمد وخانواده‌هاییکه با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاضر، دچار آسیب شده‌اند در حسینیه‌های صاحب الزمان، قتلگاه و مسجد ثارالله آغاز شد.
ستاد مردمی شکرانه سلامت، با همکاری آستان قدس روزانه ۱۳۰۰ پرس غذای حضرتی به همراه آب میوه‌های طبیعی بین بیمارستان‌هایی که به مداوای مبتلایان به ویروس منحوس کوید  19  پرداختند.
عده‌ای از داوطلبانی که در معاونت فرهنگی کمک می‌کردند خواستار حضور در بیمارستان وکمک مستقیم به بیماران کرونایی شدند که در این میان نیروهای درمانی، پشتیبانی و خدماتی به بیمارستان‌ها معرفی و مشغول به کار شدند.
روحانیون گروه جهادی نرجس خاتون با استقرار در کانون قرآن و عترت نهاد با حضور روحانیون پیشکسوت و طلبه‌های جوان در بخش‌های کرونایی مشغول خدمت به بیماران شدند و همچنین با غسل و کفن بیماران مرحوم، باعث تسلای دل خانواده‌های داغداران نیز شدند.
با فراخوانی مداحان عده زیادی اعلام آمادگی کردند تا با رعایت کامل ایمنی و بهداشت فردی به طور حضوری در بخش‌ها و به شکل مجازی جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی برای تلطیف روحیه کارکنان درمان وبیماران کرونایی اجراهای زیبایی داشتند.
با حضور داوطلبان فضای فیزیکی معاونت فرهنگی  و روابط عمومی به همراه رایانه‌ها و کارشناسان دو واحد در اختیار غربالگری طرح کوید  19  قرار گرفت و به مدت یک هفته از ساعت  10  صبح تا  10  شب از طریق سامانه سیب با تلفن منازل بخش زیادی از مردم شهر تماس گرفته و اطلاعات مطلوبی داده شد و آن‌هایی که نیاز بود به مراکز درمانی و بهداشتی هدایت شدند.

                همه ساله حج نمودن، سفر حجاز کردن همه روز روزه بودن، همه شب نماز کردن
دو لب از برای لبیک، به وظیفه باز کردن ز مدینه تا به مکه، به برهنه پای رفتن  
به معابد و مساجد، همه اعتکاف جستن ز مناهی و ملاهی، همه احتراز کردن  
ز وجود بی‌ نیازش، طلب نیاز کردن     شب جمعه‌ ها نخفتن، به خدای راز گفتن
که به روی ناامیدی در بسته باز کردن به خدا قسم که آن‌ را، ثمر آن قدر نباشد

 
امید اینکه این حضور و همدلی مومنانه تقویت و گسترش یابد و انشالله شاهد سلامت همه هموطنانمان باشیم.

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *