محتوای خبری معاونت فرهنگی

سومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی برگزار شد

سومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی باحضور معاونان فرهنگی و فرهنگی دانشجویی در سالن حکیم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، جلسه شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی یکشنبه 26 مرداد 99 در سالن حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
ابتدا پیشنهاد یکدست شدن و هماهنگ شدن  فعالیت‌های فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی در این خصوص گفت: یکدست شدن فعالیت‌های فرهنگی به‌منزله محدود کردن وظایف فرهنگی در واحدها است. سپس در خصوص پروتکل‌های برگزاری مراسم ماه محرم ازجمله تاسوعا و عاشورا مباحثی مطرح شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به برنامه‌های نهاد در ایام محرم اشاره کرد.
در ادامه دکتر عباسی مسئول بسیج دانشجویی در خصوص پروتکل‌های ایام محرم گفت: بیشتر فعالیت های بسیج دانشجویی ما دارای مخاطبان دانشجو است که مراسم تعزیه، تئاتر و هیئت مجازی در این ایام با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظر گرفته شده است.
دکتر رئیس کرمی عضو هیات علمی دانشگاه نیز پیشنهاد کرد برای رزیدنت ها هم در روز پزشک با توجه به فعالیت در مبارزه با کرونا مانند سایر پزشکان هدیه در نظر گرفته شود.
سپس دکترعبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی در ادامه جلسه با اشاره به بحث نشاط در دانشگاه که با همکاری روابط عمومی پیش می رود افزود: مصادیق آن را برایتان ارسال می کنم تا بتوانید به آن پیشنهادات خود را اضافه کنید، من با مدیرکل گردشگری استان  جلسه ای دارم تا امکانات تفریحی خود را باتفاهم در اختیار ما قرار دهند که در اختیار اساتید، کارکنان و دانشجویان قرار گیرد.
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر متوسل آرانی توضیحاتی در باره مسائل فرهنگی در میان دانشجویان پزشکی و فعالیت گروه معارف ارائه داد،
وی گفت: ما هر ترم 4 هزار دانشجو و 8 عضو هیات علمی داریم که 5 نفر از آنان در گروه مشاوره تحصیلی هستند.در گروه معارف از وجود سی استاد مدعو بهره می بریم، حیطه کار ما بعد از آموزش مشاوره است و مشاوره های ما عمدتا مشکلات شخصی و خانوادگی است. حیطه بعدی کارهای ما ارتباط با تشکل ها، کتابخوانی و جلسات ارتقاء اساتید است، همچنین وی تاکید کرد:  باید در فضای مجازی فعالانه تر عمل کنیم.
در پایان دکتر محمدحسین صادقیان مدیر فرهنگی پیشنهاد کرد برای تغییر نام اماکن دانشگاه، این تغییرات در شورای فرهنگی به تصویب برسد.وی همچنین گفت: در جلسه با دکتر ترابی مسئول روابط عمومی دانشگاه  قرار شد، پویش مهرورزی در دانشگاه داشته باشیم و چک‌لیستی در دانشگاه تهیه شود که در آن ارتباطات عمومی، تقدیر عمومی ، چگونگی مشارکت‌های داخل و خارج دانشگاه تعیین شود.
 
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *