محتوای خبری معاونت فرهنگی

نشست خبری هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خودمراقبتی برگزار شد

نشست خبری هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار خود مراقبتی در سالن شورای معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، جلسه نشست خبری هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار، سه شنبه 18 تیر 98 با حضور دکتر عبدالرحمان رستمیان رئیس سمپوزیوم خود مراقبتی، دکتر الهام شکیبازاده دبیرعلمی سمپوزیوم،  دکترمهدی نوروزی رئیس جشنواره، دکتر حسن برکتی دبیر اجرایی سمپوزیوم، دکتر مهدی نوروزی رئیس جشنواره، دکتر محمد مومنی دبیر علمی جشنواره و دکتر مریم صابری دبیر اجرایی جشنواره و  جمعی از خبرگزاری هابرگزار شد.
دکتر رستمیان رئیس سمپوزیوم به برنامه سلامت استان تهران و شاخص های سلامت استان که در حال اجراست اشاره کرد و گفت: آموزش به افراد جامعه برای خودمراقبتی و کاهش عامل های خطر موثر است. در کنار سلامت جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی و سلامت معنوی حائز اهمیت است. برای ارتقای سلامت از فضای مجازی باید استفاده کرد زیرا در صورتیکه اساتید در فضای مجازی حضور نیابند، افراد غیر متخصص کار را به دست می گیرند.
دکتر نوروزی رئیس جشنواره گفت: مثلث دانشگاه، هنر و رسانه ما را به اهداف عالی سمپوزیوم و جشنواره می رساند و انتقال پیام سمپوزیوم از طریق خبرهای رسانه بهترین پیام خودمراقبتی است.
دکتر شکیبازاده دبیرعلمی سمپوزیوم گفت: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، خودمراقبتی به مجموعه عملکردهایی گفته می شود که هر فرد برای حفظ سلامت جسمی و سلامت روان، پیشگیری از ابتلا به بیماری و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود بکار می گیرد.
دکتر شکیبازاده دبیر علمی جشنواره گفت: خودمراقبتی عملی است که در آن، هر فردی از دانش، مهارت، و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند. منظور از به‌طور مستقل، تصمیم‌گیری درباره خود و با اتکا به خود است.
بنیاد خودمراقبتی هفت ستون را در نظر دارد که شامل: اجتناب از خطر، تغذیه سالم، فعالیت بدنی، بهداشت مناسب، دانش و سواد سلامت، استفاده منطقی از خدمات و محصولات سلامت، خود آگاهی از سلامت روان است.
دکتر مومنی دبیر علمی جشنواره گفت: خط مقدم رسانه، فرهنک و هنر است و تعداد آثارهای جشنواره نشان دهنده تحلیل محتوای سمپوزیوم در راستای آموزش محور  و نشاندهنده هدف ما به مخاطب است.
دکتر برکتی، دبیر اجرایی سمپوزیوم گفت: امروزه مرگ و میر براساس عامل بیماری ویروس و میکروب نیست و به بیماری های قلبی، سرطان و حوادث جاده ای منجرب می شود و می توانیم با اصلاح سبک زندگی تا 80 درصد آن را کاهش داد و در این امر مسئولیت پذیری افراد در خودمراقبتی می تواند کاهش چشمگیری را داشته باشد.
در پایان خبرنگاران با سوالات و پاسخ در مورد سمپوزیوم جلسه را به اتمام رساندند.
 گزارش: زهرا اسلامی نیا

 عکس: حسین میری

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه