محتوای خبری معاونت فرهنگی

تأکید بر اجتماعی سازی دانشگاه

نشست معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه با بانک‌های برتر کشور برگزار شد

معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه در نشستی با نمایندگان بانک‌های، ملی، سامان و آینده، بر گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد به‌منظور حمایت‌های مادی و معنوی برای ارتقا سطح درمانی و بهداشتی جامعه تأکید کرد.

در نشست معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه با بانک‌های برتر کشور که چهارشنبه 2 آبان 97 در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر رستمیان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه، بر حمایت‌های سازمان مردم‌نهاد در رفع محرومیت‌های درمانی و بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد.
دکتر برکتی مدیر مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه نیز در سخنانی، انجام خدمات سلامت را وظیفه دانشگاه‌ها دانست و همکاری‌های بین بخشی را ضروری خواند.
در ادامه نماینده بانک ملی با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، آمادگی بانک ملی را برای حمایت‌های مادی و معنوی از دانشگاه اعلام کرد.
نماینده بانک آینده و بانک سامان نیز در سخنانی با استقبال از دعوت دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور رفع فقرزدایی از مناطق محروم آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه اعلام کردند.
مدیر گروه تجاری‌سازی دانشگاه نیز بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، شکل‌گیری ارتباط با صنعت یا چرخه فناوری را بر مبنای نیاز جامعه دانست و همکاری بانک‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و در حال رشد را در توسعه خدمات درمانی و بهداشتی کشور ضروری خواند.
نماینده پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه در سخنانی بر همکاری‌های برون‌سازمانی به‌منظور ایجاد ارتباطات کاری برای ارتقا سطح سلامت جامعه تأکید کرد.
دکتر رستمیان، معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه در پایان این جلسه در گفت و با خبرنگار روابط عمومی گفت: این جلسه به‌منظور آشنایی برخی از بانک‌ها با فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد تا در جریان نیازهای مراکز تحت پوشش دانشگاه قرار گیرند و با حمایت‌های خود ازلحاظ مادی و معنوی در حل مشکلات درمانی و بهداشتی جامعه سهیم شوند.
وی افزود: اگر بانک‌ها با تکیه‌بر قوانین خود در امور خیریه و داوطلبانه ورود پیدا کنند می‌توانند در حمایت از مراکز درمانی، تحقیقاتی، خوابگاه‌ها، خرید یا تعمیر تجهیزات، کمک بزرگی در رفع نیازهای دانشگاه باشند. به بیانی دیگر در مسئولیت‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.
دکتر رستمیان ادامه داد: توان دانشگاه با توجه به توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی در این است که بتواند با کمک سرمایه‌گذاران فعالیت خود را در عرصه تولید به‌خصوص فناوری من‌جمله تجهیزات و دارو بالا ببرد. سرمایه‌گذاری بانک‌ها در واحدهای دانشگاه با توجه به نظارت‌هایی که انجام می‌دهند موجب ثروت آفرینی ماندگاری خواهد شد.
وی بابیان اینکه در دنیا سهم بسیاری از بودجه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حمایت‌های بخش خصوصی تأمین می‌شود و در ایران نیز باید امر نهادینه شود، تصریح کرد: ما به‌سوی دانشگاه نسل سوم پیش می‌رویم. ارزیابی از مراکز علمی، درمانی و بهداشتی دانشگاه نشان داده حتی به برخی رشته‌ها دیگر نیاز نیست و باید رشته‌هایی راه‌اندازی و افرادی تربیت شوند که نیاز جامعه را تأمین کنند.
دکتر رستمیان، دانشگاه کارآفرین را رسالتی دانست که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران همواره بر آن تأکید داشته‌اند و افزود: باید ارتباط با سایر سازمان‌هایی که می‌توانند در سرعت بخشیدن به نسل سوم شدن دانشگاه کمک کنند را تقویت کنیم و از تمامی پتانسیل‌هایمان بهره‌مند شویم.
وی تأکید کرد: در این راستا، قطعاً این‌گونه جلسات ادامه خواهد داشت. در برنامه‌هایمان تشکیل جلسه با فروشگاه‌های زنجیره ایی، همراه اول، هنرمندان به‌خصوص کارگردانان برای فرهنگ‌سازی در جامعه را لحاظ کرده‌ایم. باید پیام‌های ما ضریب نفوذ بالایی داشته باشند.
دکتر رستمیان در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً، نقش هیئت‌علمی ما در جذب حمایت‌های بیرونی و اجتماعی سازی دانشگاه، بالا بردن سطح سواد مردم و مهارت‌آموزی بسیار پررنگ خواهد بود.
خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم