محتوای خبری معاونت فرهنگی

کارگاه فرهنگی استفاده از پایان نامه های دانشجویی در بهبود پاسخگویی اجتماعی برگزار شد

کارگاه فرهنگی استفاده از پایان نامه های دانشجویی در بهبود پاسخگویی اجتماعی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، کارگاه فرهنگی استفاده از پایان‌نامه‌های دانشجویی در بهبود پاسخگویی اجتماعی ویژه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه با تدریس دکتر محمد شریعتی دوشنبه 5 آبان 99 به صورت وبینار برگزار شد.
دکتر شریعتی دانشیار پزشکی اجتماعی دانشگاه استقبال شرکت‌کنندگان این کارگاه را موجب امید و تعالی کار پاسخگویی اجتماعی دانست و افزود: یکی از موضوعات مهم و چالش‌های نظام آموزشی در ایران و جهان تربیت پزشکانی است که توانمند بوده و فعالیتشان پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
وی به مراحل پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد و گفت: اولین سطح پاسخگویی در رابطه با مشکلات اجتماعی مسئولیت‌پذیری است که عبارت است از التزام برنامه ریزان آموزش پزشکی به تربیت پزشکانی توانمند در رفع نیازهای جامعه یعنی رسالت و چشم‌انداز دانشگاه‌ها باید متعهدانه و متناسب با نیاز جامعه تدوین شود.
استاد شریعتی به سطح بالاتری از پاسخگویی به نام پاسخ‌دهی اشاره کرد و گفت: در این سطح، دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی خود را به سمت رفع نیازهای سلامت و اولویت‌دار جامعه هدایت می‌کنند. خدمات متناسب با نیازهای جامعه همراه برنامه‌ریزی برای مواجهه مداوم با چالش‌های اجتماعی در جهت کسب توانمندی‌های لازم است، این مفهوم تقریباً شبیه مفهوم حرفه‌ای گری است که پزشک خود را در قبال اتفاقات جامعه مسئول و متعهد می‌داند.
وی گفت: بالاترین سطح پاسخگویی اجتماعی این است که در سطح مؤسسات آموزشی بگردیم و شواهدی پیدا کنیم که نشان بدهد توانمندی دانش‌آموختگان ما توانسته یک مشکلی را حل کند یعنی دنبال اثر و نتیجه بگردیم و نه فرآیند آن، دانشگاهی که می‌خواهد بگوید من پاسخگویی اجتماعی خوبی دارم می‌تواند شواهد و مستنداتی ارائه دهد که فارغ‌التحصیلان آن خدماتی با کیفیت ارائه داده‌اند و به این نیازهای جامعه پاسخ داده‌اند یعنی توجه به آثار و عملکرد دانشگاهیان در جامعه.
وی در پایان تأکید کرد پاسخگویی اجتماعی باید به دغدغه ذهنی استاد و دانشجو تبدیل شود.
این نشست مجازی با حضور حدود 180 عضو هیئت‌علمی با طرح پرسش و پاسخ در ساعت 14:30 به پایان رسید.

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *