محتوای خبری معاونت فرهنگی

کانون‌های سلامت روستاهای چهاردانگه در آستانه بازگشایی

در راستای توانمندسازی و جلب مشارکت مردم در راستای ارتقای سلامت محله خود کانون‌های سلامت روستاهای چهاردانگه در آستانه بازگشایی قرار گرفتند.

احمدی، کارشناس آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی، به‌منظور راه‌اندازی کانون‌های سلامت در روستاهای چهاردانگه به همراه ایمانی, کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت اسلامشهر روز دوشنبه 7 آبان 97 از روستاهای قاسم‌آباد خشکه، فیروزبهرام و علی‌آباد قاجار در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر بازدید و جلساتی را در محل دهداری‌ها برگزار کردند.
در روستای قاسم‌آباد خشکه با نظر دهیار، رئیس شورا و بهورز، مقرر شد کانون در محل مسجد روستا کار خود را با ثبت‌نام از متقاضیان برای عضویت، شروع کند.
در فیروز بهرام نیز با حضور دهیار، رئیس و اعضای شورا و بهورز مقرر شد محل کانون سلامت فعلاً خانه بهداشت در نظر گرفته شود و ثبت‌نام آغاز شود. در علی‌آباد قاجار نیز جلسه مشابه با حضور، رئیس شورا و بهورز برگزار شد و مقرر شد کانون سلامت در محل دهیاری آغاز به کار کند. همچنین مقرر شد داوطلبان سلامت فعال محلات، مسئول ثبت‌نام باشند و سفیران سلامت، اعضای گروه‌های خودیاری سلامت و داوطلبین سلامت در صورت تمایل در کانون سلامت محلات عضو شوند.
توضح اینکه کانون‌های سلامت باهدف توانمندسازی و جلب مشارکت مردم در راستای ارتقای سلامت محله خود راه‌اندازی می‌شوند. اعضا آن مردم محله هستند و یک نفر را به‌عنوان دبیر کانون سلامت با رأی‌گیری انتخاب می‌کنند.
دبیر کانون سلامت به‌عنوان نماینده مردم در مجمع سلامت محله/ روستا شرکت فعال دارد. مجمع سلامت محله نیز در روستاها به ریاست دهیار و دبیری بهورز تشکیل می‌شود و مشکلات مربوط به سلامت روستا را شناسایی و با کمک مردم، مسئولان و معتمدان محلی برای برطرف نمودن مشکلات و ارتقای سلامت مردم روستا برنامه‌ریزی می‌کند و درصورتی‌که نیاز به حمایت سطوح اجرایی بالاتر باشد مسئله را به مجمع سلامت شهرستان ارجاع خواهد داد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی