محتوای خبری معاونت فرهنگی

گرامیداشت مقام حضرت خدیجه با حضور بانوان خیر حوزه سلامت

در نخستین نشست بانوان خیر حوزه سلامت به ضرورت ایجاد ساختار شورای بانوان حامی دانشگاه در زیر مجموعه بنیاد حامی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهگی، در این نشست که سه شنبه 21 خرداد ۹۸ در سالن G6 ستاد مرکزی تشکیل شد، دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر حلبچی معاون دانشجویی دانشگاه،  مهندس بوربور رئیس مجمع خیرین کشور، دکتر خدیجه  نیزاری عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مسئول شورای بانوان خیر مدرسه ساز،  جمعی از اساتید هیات علمی، پرسنل شاغل و بازنشسته، بانوان خیر و جمعی از مدیران و مسئولان حضور داشتند.
دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین  با بیان اینکه هدف همه خیران از حضور در حوزه سلامت کمک به ارتقای سلامت در حیطه های مختلف درمانی ، بهداشتی و آموزشی است،  صحبت خود را آغاز کرد و  افزود: ما تسهیل گر هستیم و خیرین اصل هستند و حضورشان می تواند منشا خیر و برکت برای دانشگاه باشد که با حضور مسئولان دانشگاهی به عنوان تسهیل گر به اهداف خیر خود دست پیدا کنند.
ایشان همچنین به حاشه نشین های شهر تهران و نیاز گسترده به ارائه خدمات و رسیدگی به آنها را مطرح کرد و در ادامه به  ضرورت ایجاد تشکیلات و ساختار حامیان دانشگاه علوم پزشکی تهران همانند سایر دانشگاه ها اشاره کرد که با حضور بازنشستگان ، فارغ التحصیلان، کارکنان و خیرین داخلی و خارج از سیستم دولتی می توانند کمک هایی را به قشر نیازمند ارائه دهند.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: تشکیل کارگروه یا شورای بانوان خیر می تواند شاخه ای از این بنیاد باشد تا با حضور خود در عرصه های مختلف سلامت سبب بلندی قامت مردم یک جامعه شود که در این راستا دفتر امور زنان دانشگاه ، دفتر واحد خیرین و رابطان این واحدها می توانند به عنوان تسهیل گر در کنار آنها باشند.
سپس دکتر خدیجه نیزاری افزود:  دلسوزی مسئولان دولتی می تواند راه گشا و هموار کننده نیات خیر عزیزان خیر باشد، ایشان با اشاره به گرامیداشت مقام حضرت خدیجه (س) و معنای اسم ایشان به عنوان بریده شده از بدی ها و زشتی ها ، گفت: نیات خیرین بایستی خالص باشد و فقط برای رضای خدا انجام شود.
وی افزود: وقتی در صدر اسلام پیامبری که خداوند ایشان را دلیل آفرینش آسمان ها می داند توسط یک بانو مورد حمایت قرار می گیرد، در واقع به جایگاه ویژه زن در اسلام اشاره می شود. پیرو فداکاری های حضرت خدیجه که ایشان هیچگونه از اسلام دریغ نداشتند، خداوند در کتاب خود در چندین سوره به جایگاه بانوان و استقلال ایشان اشاره کرده و نسل پیامبر را از وجود یک بانو ادامه داده همچنین وی افزود بایستی از حداکثر توان و استعداد بانوان در جوامع استفاده درستی شود چرا که زنان بسیار موثر و تاثیرگذار در خانواده و جامعه هستند.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مسئول شورای بانوان خیر مدرسه ساز افزود: امروز ما بانوان به عنوان زیر مجموعه حامیان دانشگاه علوم پزشکی تهران دعوت شده تا با فعالیت های خود از فرصت های پیش آمده به درستی استفاده کنیم و با اعلام آمادگی همکاری خود قدمی منسجم در این راستا برداریم.
سپس جمعی از بانوان حاضر در مراسم : دکتر گرانپایه ، دکتر میر حسینی و سایر بانوان خیر، بخشی از پیشنهادها و نقطه نظرات خود را جهت تشکیل کارگروه بانوان حامی دانشگاه و اهداف آن با توجه به نیازهای موجود مطرح کردند.
 مهندس بوربور رئیس مجمع خیرین کشور در پایان جلسه ضمن جمع بندی مطالب به ساخت خوابگاه متاهلان که از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده اشاره کرد، که با توجه به تخصیص اعتبارات دولتی 50 درصد هزینه ساخت و تامین 50 درصد مابقی اعتبار توسط خیران انجام می شود به زودی به عرصه بهره برداری برسد.
وی در ادامه به ضرورت ایجاد ساختار کارگروه یا شورای بانوان حامی دانشگاه تاکید داش تا هر چه زودتر با حضور افراد خوش فکر  به عنوان هیات اجرایی شروع بکار نمایند.
وی در پایان سخنان خود نیز به عاطفه و ویژگی خاصی که بانوان از آن بهره مند هستند اشاره کردند که می توان از کمک آنها در جایگاه مختلفی استفاده شود و افزود: امید است با توجه به نیات خیر بانوان مدعو و موضوع گرامیداشت مقام حضرت خدیجه ، برکتی شامل حال حوزه سلامت کشور و این دانشگاه بشود و بتوان پاره ای از مشکلات را در  حوزه سلامت از سر راه مردم برداشت.
خبر: شعله سعادت
عکس: حسین میری

 

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه