محتوای خبری معاونت فرهنگی

‏جلسه هماهنگی برنامه های غیرواگیر باحضور 3 دانشگاه علوم پزشکی‏ برگزار شد

جلسه هماهنگی برنامه های غیرواگیر و سالمندان با حضور 3 دانشگاه هاي علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط  عمومی دانشگاه علوم پزشکي تهران معاونت فرهنگی، جلسه هماهنگی برنامه های غیرواگیر و سالمندان با حضور روسای دبیرخانه های کارگروه سلامت و امنیت غذایی و مدیران گروه های مبارزه با بیماری های غیرواگیر و سلامت خانواده معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، سه شنبه 13 مردادماه در سالن شورای معاونت فرهنگی برگزار شد.
ابتدا دکتر عباسی، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه ضمن خیر مقدم به همکاران گفت: این جلسه برای تقویت همکاری بین بخشی در اجرای برنامه های بیماری های غیر واگیر و سالمندان تشکیل شده است و پیشنهاد می شود برنامه توسط هر دانشگاه با توجه به اولویت های تعیین شده برای انجام برنامه عملیاتی پیش روی انجام شود و اگر پروژه ها را دانشگاهی پیش ببریم، بهتر به نتیجه خواهیم رسید.
در ادامه دکترفربخش رئیس گروه مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این راه، همکاری سازمان های مردم نهاد فعال و علاقه مند، مهم است و سمن ها می توانند در جلب بیشتر مشارکت مردم و پیشبرد برنامه ها نقش پررنگی ایفا نمایند و بایستی پروژه هایی با قابیلت اجرا تهیه شود.
سپس دکتر امینی منش مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه گفت: با مشخص کردن حوزه فعالیت بصورت واضح و شفاف، می توانیم مشارکت بین بخشی را افزایش دهیم و در  سه حوزه آموزش ارتقای سلامت، ارائه خدمات مراقبتی و مشارکت بین بخشی برنامه ها را تعریف کنيم.
در ادامه دکتر توکلی مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه افزود: در برنامه سالمندان  جلساتی تشکیل شده و اولویت هایی که قابلیت انجام داشته باشند مشخص شده است.  با مد نظر قرار دادن شرایط موجود، نیروی انسانی، تجهیزات وقابلیت اجرا، پروژه هایی را تدوین و اجرا می نماییم. هم اکنون برنامه سالمندان در حال اجرا است ولی با مشارکت بیشتر بخش های غیردولتی و همکاری بیشتر ادارات مرتبط برنامه بهتر پیش خواهد رفت.
مهشید غنچه کارشناس مسئول سلامت سالمندان دانشگاه شهید بهشتی گفت: این سالمندان هستند که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند. اگر بخواهیم با سالمندان کار کنیم باید آموزش های ما فراگیر تر شود تا سالمندان بتوانند از آن استفاده کنند و جلب بیشتر مشارکت بین بخشی در پیشبرد برنامه بسیار مهم است.
در پایان مقرر شد با توجه به وجود سه دانشگاه های علوم پزشکی، هر دانشگاه نسبت به تدوین و اجرای یک پروژه در هر بخش با توجه به اولویت خود اقدام کنند و نتایج پروژه های انجام شده در جلسه مشترکت بررسی شود.

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *