برگزاری برنامه بازآموزی پیشگیری و کنترل سرطان دهانه رحم ویژه پزشکان در معاونت بهداشت

به همت گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت برنامه بازآموزی پیشگیری و کنترل سرطان دهانه رحم ویژه پزشکان برگزار شد.

برگزاری برنامه بازآموزی پیشگیری و کنترل سرطان دهانه رحم ویژه پزشکان در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را زنان ۱۵ تا ۵۵ سال تشکیل می‌دهند، که سلامتی آنها نقش چشمگیری در افزایش شاخص‌های توسعه یافتگی دارد. در همین راستا برنامه کنترل و پیشگیری از سرطان دهانه رحم با هدف غربالگری و شناسایی سلول‌های پیش سرطانی ناشی از HPV و جلوگیری از ایجاد سرطان رحم اجرا می‌شود.
به همت گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت و با توجه به اجرای قریب الوقوع برنامه‌ پیشگیری و کنترل سرطان دهانه رحم با استفاده از آزمایش تشخیص ویروس پاپیلومای انسانیHPV، و ضرورت وجود تعامل و همکاری پزشکان محترم، روز سه‌شنبه 9 آبان 1402 برنامه بازآموزی ویژه پزشکان در این خصوص برگزار شد.
در ابتدا مریم ملائی‌پور، کارشناس مسئول برنامه پیشگیری و کنترل سرطان معاونت بهداشت در خصوص اهمیت اجرای برنامه در راستای حفظ و ارتقای سلامت بانوان مطالب خود ر‌ا ارائه داد.
سپس دکتر نسیم عبادتی، استادیار و متخصص پزشکی خانواده مشروح مطالب را بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی از دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزرات متبوع بیان کرد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *