برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری هفته سلامت بانوان ایران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و رکن اصلی خانواده هستند بنابر این تامین سلامت آنان در حفظ بنیان خانواده نقش اساسی دارد.

برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری هفته سلامت بانوان ایران در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی   معاونت بهداشت، به‌منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته سلامت بانوان ایران-سبا (26-20 آبان) جلسه هماهنگی با حضور مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت، کارشناسان مسئول سلامت خانواده، کارشناس مسئول برنامه سلامت میانسالان و کارشناسان ستادی برنامه سلامت میانسالان شبکه‌ها، مرکز بهداشت تحت پوشش روز سه‌شنبه 2 آبان 1402 در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت عنوان کرد: زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و رکن اصلی خانواده هستند بنابر این تامین سلامت آنان در حفظ بنیان خانواده نقش اساسی دارد و هفته سلامت بانوان فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان و باروری است. وی در ادامه افزود: شبکه‌های بهداشت و مرکز بهداشت تحت پوشش با همکاری دست‌اندرکاران درون‌بخشی و برون‌بخشی خصوصا ادارات سلامت شهرداری و امور بانوان فرمانداری و استان داری نسبت به برگزاری کمپین‌های اطلاع‌رسانی، در راستای افزایش آگاهی و حساس‌سازی زنان برای دریافت خدمات ادغام یافته سلامت میانسالان و خصوصا غربالگری سرطان‌های شایع زنان و روزشمار هفته موضات مهم اقدام کنند.   
سپس لیلی سید مرادپور، کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشت گفت: با توجه به شعار هفته مذکور با عنوان"بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم"رویکرد اصلی برنامه‎ها و فعالیت‌های این هفته در سال جاری، حمایت از نقش مادری زنان است. در ادامه روزشمار هفته سلامت بانوان و موضوعات مرتبط با هر یک از روزهای هفته عنوان و تاکید شد شبکه‌های بهداشت و مرکز بهداشت تحت پوشش با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های درون بخشی و بین بخشی مانند هر سال برنامه‌های هفته سلامت بانوان را به نحو مطلوب برگزار کنند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *